  • From: "Jacek M" <jacekkropkamalikmalpawp>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: System na innym komputerze niż w licencji
    Date: Wed, 26 Sep 2007 09:42:36 +0200

    Witam,

    Jestem tutaj pierwszy raz, mam nadzieję, że moje pytanie zostanie dobrze
    przyjęte.

    System Mac OsX po przejściu Appla na procesory Intela może po niewielkich
    przeróbkach (usunięcie kodu sprawdzającego że to komputer Mac) bez problemów
    uruchomić się na zwykłym komputerze PC po złożeniu go z tych samych części
    które wykorzystał Apple.

    Z tego co wiem licencja zabrania jednak instalowania systemu na komputerach
    innych niż Maki.
    W sprzedaży dostępna jest wersja Box systemu (czyli pełna) z zastrzeżeniem
    powyższym. Cena tego systemu operacyjnego jest niższa od wersji Box
    Microsoftu ale wyższa od niektórych wersji Oem.

    Czy kupując taki system na firmę i instalując na własnym komputerze PC
    jestem w konflikcie z polskim prawem?
    Co mi grozi w razie złamania licencji (wersja Box kosztuje ok 500 zł
    brutto). Czy Apple może mi udowodnić jakieś wielkie straty po swojej
    stronie?

    Pozdrawiam
    Jacek