  • 121. Data: 2007-01-01 15:24:20
    Temat: Re: System OEM a padniety dysk
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Nie tylko ja tak uważam :) http://prawo.vagla.pl/node/5603

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 122. Data: 2007-01-01 22:50:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:

    > Abstrahując od faktu, że jeśli już nie istnieją, to zapewne niedługo
    > będzie można kupić kartę dźwiękową, która z odpowiednimi sterownikami
    > będzie umiała sama nagrywać to, co idzie na jej wyjście.

    ROTFL

    Wirtualne karty dźwiękowe to stara rzecz - instalujesz w systemie i
    program za chiny ludowe nie odróżni, czy ta karat to sprzęt czy tylko
    program.

    Dla wingrozy to się chyba nazywało TotalRecorder - jakieś 5 lat temu
    czymś takim się bawiłem...

  • 123. Data: 2007-01-02 09:11:34
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Powiedział(a) *Piotr Kubiak* na tej grupie:

    > Wybacz, ale nie bardzo rozumiem. Zrobiłem kopię zapasową zgodnie z 75,
    > nie muszę jej przecież przechowywać razem z oryginałem. Jedyne co może
    > być problematyczne to udowodnienie że zrobienie *kopii zapasowej* jest
    > niezbędne do korzystania z programu - przyznam że nie potrafię sobie
    > wyobrazić takiej sytuacji. No ale załóżmy że da się to udowodnić - wtedy
    > mogę tę kopię imho legalnie przekazać każdemu.

    Sprawdziłem w komentarzu do PA - Barta i Markiewicz piszą, że
    "niezbędne do korzystania" należy rozumieć jako sytuację, w której
    producent oprogramowania nie jest w stanie natychmiast dostarczyć innej
    kopii.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 124. Data: 2007-01-02 11:00:26
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:
> [...]
    > "niezbędne do korzystania" należy rozumieć jako sytuację, w której
    > producent oprogramowania nie jest w stanie natychmiast dostarczyć innej

    Czyli, w praktyce i w dobie Internetu dotyczy to chyba tylko sytuacji w
    której producent upadł/porzucił support do danego produktu.

  • 125. Data: 2007-01-02 11:05:22
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Olgierd wrote:
    > Osoba przedstawiająca się jako *Piotr Kubiak* stuknęła w klawisze i
    > oto co powstało:

    > Istotą przepisów
    > jest to, że możesz sporządzić kopię zapasową na warunkach
    > określonych ustawą, ale możesz z niej równocześnie korzystać tylko
    > wtedy gdy pozwala Ci na to licencja.

    I to w sumie mi wystarczy :)

  • 126. Data: 2007-01-05 11:09:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

    > Czyli, w praktyce i w dobie Internetu dotyczy to chyba tylko sytuacji w
    > której producent upadł/porzucił support do danego produktu.

    Brawo, brawo - a teraz opowiedz, geniuszu, jak sobie wyobrażasz
    "natychmiastowe" dostarczenie kopii płytki z systemem w sytuacji kiedy
    oryginalna płytka właśnie okazała się uszkodzona, a dysk został właśnie
    wyczyszczony do ponownej instalacji.

    Pomijam taki detal, że niektórzy "wiszą" na GPRS - policz sobie, jeśli
    potrafisz, ile trwało by ciągnięcie kilkuset MB.

  • 127. Data: 2007-01-05 13:16:38
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > "natychmiastowe" dostarczenie kopii płytki z systemem w sytuacji kiedy
    > oryginalna płytka właśnie okazała się uszkodzona, a dysk został właśnie

    Prawo autor..... powstało na podstawie którejś tam Dyrektywy Rady Wspól.
    Europ. Zostało ono wprowadzone w na jedną modłę w europie. W Polsce
    ustawodawca w art 75 pisze "niezbędne do korzystania", co można
    interpretować, że kopię można zrobić, gdy to jest niezbędne w czasie
    teraźniejszym.
    Natomiast w niektórych państwach zapis art. 75 pa mówi o zezwoleniu na kopię
    "niezbędną do korzystania w przyszłości". Przy takim zapisie sprawa jest
    prosta. Można zrobić kopię zaraz po kupnie programu, bo może przydać się w
    przyszłości. Tak jak sugerujesz w opisanej sytuacji. Może przy takim dużym
    proc. piractwa, ustawodawca celowo zostawił taki zapis, który budzi
    kontrowersje interpretacyjne. Może aby dać dowolność sądom interpretacji.
    Trudno jest mi to zrozumieć.
    Wczoraj bodajże czytałem, że są próby zmiany dyrektywy europ. dot praw
    autor., gdzie chce się zakazać nawet kopiowania utworów muz. na własny
    użytek. Wygląda, że będzie jeszcze trudniej.
    --
    Maluch

  • 128. Data: 2007-01-05 15:48:31
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Maluch" <n...@m...pl> wrote in message

> [...]
    > ustawodawca w art 75 pisze "niezbędne do korzystania", co można
    > interpretować, że kopię można zrobić, gdy to jest niezbędne w czasie

    To jest tak. Wiadomości ze źródła MS: Jak płytka jest uszkodzona XP OEM
    należy udać się do sklepu, gdzie zakupiliśmy system z komputerem. Sklep
    powinien nam załatwić nowy nośnik. Jeżeli np. sklep zlikwidowany, to można
    zamówić to bezpośrednio w MS. Koszt 20 euro, płatne kartą płatniczą. Krótko
    mówiąc kupujemy drugi legalny.
    --
    Maluch

  • 129. Data: 2007-01-05 16:33:39
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Brawo, brawo - a teraz opowiedz, geniuszu, jak sobie wyobrażasz
    > "natychmiastowe" dostarczenie kopii płytki z systemem w sytuacji kiedy

    Jak wynika z komentarza zacytowanego przez Olgierda, producent nie ma
    natychmiast dostarczyć, tylko być w stanie dostarczyć. Zapewniam że
    większość producentów jest.