  • 61. Data: 2019-01-27 14:12:26
    Temat: Re: Stefan W
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Lepiej, ale jeśli zaistaniało podejrzenie, że może coś faktycznie
    > odwinąć to MZ goscia należało sprawdzić. W końcu jest cała gradacja
    > czynności i profilowania, która można wykonać aby ocenić ryzyko.

    Problem w tym, że on już był obserwowany przez lekarzy i nic nie
    znaleźli. Jaka była podstawa, by uznać, ze teraz wynik badania będzie
    jakoś rażąco inny?

    > Zobacz jacy wszyscy zrobili się w tej chwili nadgorliwi. Powiesz coś na
    > publicznym forum co może podpaść bardzo odlegle pod groźbę karalną
    > (ważne, w stosunku do osoby publicznej) i już puk puk do drzwi. To co,
    > nie dało się sprawdzac wczesniej stosując 5% tej nadgorliwości? :)

    Co zresztą zbyt mądre również nie jest.

  • 62. Data: 2019-01-27 14:14:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-01-19 o 11:51, ń pisze:
    > Obrączkę na nóżkę, z lokalizatorem.

    Na jakiej podstawie wolnemu człowiekowi chcesz zakładać obrożę. No i co
    by to dało? Wiedzieli byśmy, że poszedł na "światełko do nieba". I
    byłoby to podstwą do wysłania grupy realizacyjnej, by temu zapobiec?

  • 63. Data: 2019-01-27 14:19:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-01-19 o 08:13, Shrek pisze:

    > A jesteś pewnie, że to sąd wydaje zakaz a nie linia?

    No, jakby linia wydałąkomuś na podstawie telefonu z Policji zakaz lotów,
    to czuję , że dopiero byś gardłował nad samowolą. Po za tym już Ci
    pisałem, że takich mniej lub bardziej prawdopodobnych denuncjacji jest w
    kraju kilkadziesiąt tysięcy w skali roku. Czyli z setka dziennie. Nie
    miałby kto tymi samolotami latać po kilku latach :-D
    >Co do rodo to
    > proszę zacytuj odpowiedni paragraf, bo z rodo jest tak, jak kiedyś z
    > "łunią". Każdą głupotę tłumaczony że "łunia kazała/zabroniła" a potyem
    > okazywało się, że to z palca wyssane.

    Jaka jest podstawa prawna przekazania danych osobowych przez Policję do
    SOL w tym wypadku?

    > Jeśli naprawdę jest tak, że są solidne podstawy żeby podejrzewać, że
    > koleś z poprzestawianymi klepkami planuje grubą akcję i jak sobie
    > postanowi wsiąść do samolotu to nic z tym nie można zrobić zanim go
    > porwie, to podtrzymuje swoje zdanie - mamy państwo z tektury.

    Jakie solidne podstawy? Jakby gość nie zabił Prezydenta, to nikt by
    nawet się nad nim nie zastanawiał.

    > Mimo wszystko lepiej spróbować, zwałaszcza że grube podstawy ku temu były.

    Jakie grube? Matka twierdząca, że facet coś grubego planuje? Równie
    dobrze mogła chcieć, by do domu nie wrócił, bo go nie lubi. Solidną
    podstawę rodzi to, co zrobił.

  • 64. Data: 2019-01-27 14:23:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Popatrz. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że wniosek o badanie mogła
    > złożyć matka, albo opieka społeczna nie Policja.

    Nie, nie doszliśmy. To o czym piszesz to wniosek do sądu o przymusowe
    leczenie - Badanie to raczej inna sprawa.

    > Ustaliliśmy, że
    > Policja nie mogła przekazać żadnych informacji na lotniska, bo po
    > pierwsze nie ma takiej podstawy prawnej, a po drugie lotniska by nie
    > mogły przetwarzać tych danych - a nawet jakby bezprawnie je przetwarzał,
    > to co by miały niby z tą wiedzą zrobić?

    Nie ustaliliśmy - są listy paxów z zakazem latania prowadzone przez
    linie, więc zakładam, że jakaś podstawa istnieje.

    > Uznaliśmy, że kolejne badanie
    > lekarskie pewnie nie wniosłoby niczego nowego do poprzednich kilku -
    > nawet gdyby je zarządzić. Ale Ty nadal obwiniasz "mentalność policjantów".

    Znów - nie wiesz, bo go nie wykonano.

    A o mentalności policjantów pisze w kontekście tego, że psychicznie
    chory koleś z zamiarem odwalenia "czegoś dużego" wsiada na pokład
    samolotu i policjant mówi "well done" a jak ktoś przejdzie na czerwony
    przez pustą jezdnię to uważa, że musi, po prostu musi interweniować. I
    ze swojego toku myślenia jest zadowolony. Z tego wynika, że całe ABW i
    kontrwywiad nie ma sensu, bo nawet jak kolesia namierzą wcześniej to
    będzie jak ze stirlitzem, fotografowaniem tajnych papierów i
    pomarańczami - nic się nie da zrobić dopóki się koleś na przykład nie
    wsiądzie w ciężarówkę i nie rozjedzie ludzi?

    BTW - załóżmy, że koleś (dowolny randomowy, jeszcze nie znany, o
    nieokreślonym stanie zdrowia psychicznego - taki zwykły) biega po ulicy
    i wrzeszczy że zabije kowalskiego. Co wtedy może zrobić policjant? Coś
    jednak robi, czy czeka spokojnie aż rzeczywiście kowalskiego zabije i
    wtedy go zatrzymują, bo wcześniej to w zasadzie nic się zrobić nie da?
    No chyba że przebiegnie na czerwonym, to oczywiście mandat.

    Shrek

  • 65. Data: 2019-01-27 14:25:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Problem w tym, że on już był obserwowany przez lekarzy i nic nie
    > znaleźli. Jaka była podstawa, by uznać, ze teraz wynik badania będzie
    > jakoś rażąco inny?

    Nowe okoliczności w postaci zeznań matki?

    Shrek

  • 66. Data: 2019-01-27 14:34:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No, jakby linia wydałąkomuś na podstawie telefonu z Policji zakaz lotów,
    > to czuję , że dopiero byś gardłował nad samowolą.

    Nie rozmawiamy o tym czy bym gardłował, tylko czy są podstawy prawne.

    > Po za tym już Ci
    > pisałem, że takich mniej lub bardziej prawdopodobnych denuncjacji jest w
    > kraju kilkadziesiąt tysięcy w skali roku.

    Jak już rozmawialiśmy mówimy o schizofreniku odsiadującym wyrok za dość
    cieżkie przestępstwa i zgodziliśmy się, że sprawa jest na tyle poważna,
    że ktoś powinien się nią zająć. W razie czego masz odwody w postaci 4
    czy pięciu kulsonów pilnujących pomnika brata wodza i schodów. Powinno
    starczyć.

    > Jaka jest podstawa prawna przekazania danych osobowych przez Policję do
    > SOL w tym wypadku?

    Dokładnie taka sama jakbym to zrobił ja?

    > Jakie solidne podstawy? Jakby gość nie zabił Prezydenta, to nikt by
    > nawet się nad nim nie zastanawiał.

    No jak nie widzisz podstaw do niepokoju w tym, że zdiagnozowany
    schizofrenik zwierza się, że chce odwalić "coś dużego"...

    Shrek

  • 67. Data: 2019-01-27 14:51:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-01-19 o 14:25, Shrek pisze:

    > Nowe okoliczności w postaci zeznań matki?

    Jakich zeznań? Ona nie była przesłuchiwana.

  • 68. Data: 2019-01-27 15:03:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jakich zeznań? Ona nie była przesłuchiwana.

    To niech ci będzie "informacji" lub "okoliczności". Bo na jakiej
    podstawie to chyba do ZK pisali?

    Shrek

  • 69. Data: 2019-01-27 15:04:11
    Od: ń <k...@t...sie>

    No nie żartuj, wolny człowiek wie, kiedy może a kiedy nie może przejść na czerwonym
    lub przejechać rowerem po pasach.

    -----

  • 70. Data: 2019-01-27 15:11:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-01-19 o 14:23, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > Nie ustaliliśmy - są listy paxów z zakazem latania prowadzone przez
    > linie, więc zakładam, że jakaś podstawa istnieje.

    Nie słyszałem o tym, ale wątpię, by je budowano w oparciu o telefony z
    Policji.

    > BTW - załóżmy, że koleś (dowolny randomowy, jeszcze nie znany, o
    > nieokreślonym stanie zdrowia psychicznego - taki zwykły) biega po ulicy
    > i wrzeszczy że zabije kowalskiego. Co wtedy może zrobić policjant?

    Groźba karalna podlega ściganiu, jeśli wzbudza u straszonego obawę
    spełnienia. Jeśli sprawca wskazał konkretnego mordowanego, to można go
    zapytać, czy czuje się wystraszony. Ale jeśli to ma być "wielka rzecz",
    to od kogo wniosek przyjąć?

    No, jeżeli jeszcze mówi o morderstwie, no to można by właśnie opiekę
    społeczną powiadomić, by sie zainteresowała zdrowiem psychicznym, ale tu
    gość w Zakładzie Karnym siedział.

    Gdyby taka groźba padła w okolicznościach uzasadniających
    przypuszczenie, że może zostać spełniona natychmiastowo, to można by go
    zatrzymać na podstawie art. 15.1.3 Ustawy o Policji - ale to chwilowe
    rozwiązanie.