  • 291. Data: 2019-02-04 19:00:45
    Temat: Re: Stefan W
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nikt mi nie płaci za pouczanie publiczne co powinien poolicjant zrobić.

    Czyli ośmieszasz swoją formacje charytatywnie.

    Shrek

  • 292. Data: 2019-02-04 20:17:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2019 17:04:37 +0100, cef napisał(a):

    > Powinieneś się cieszyć, że nie zagląda tu nikt z grona policyjnych
    > decydentów.
    > Za wytworzenie i utrwalanie wizerunku tępego funkcjonariusza
    > (prawnie to by się chyba nazywało "naruszenie dobrego imienia policji")
    > dostałbyś pewnie jakąś naganę.

    Raczej za wypowiadanie sie bez zgody zwierzchnika.
    Bo tresc moze i by sie decydentowi spodobala, ale mediow jest
    rzecznik, a policjant to lepiej niech nic nie mowi.

    J.

  • 293. Data: 2019-02-04 20:19:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2019 16:38:12 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ustawa inicjatywę w tym zakresie pozostawia Służbie Więziennej. Policja

    W ktorym miejscu ?

    > wysłała im posiadane informacje i zasadniczo nic więcej zrobić nie mogła
    > z rzeczy jawnych.

    Bo przeciez cytowalem KPK, do ktorego mnie odeslales :-)

    J.

  • 294. Data: 2019-02-04 20:34:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-02-19 o 20:19, J.F. pisze:

    > W którym miejscu
    Z głowy - art. 9. Gdzieś tu cytowałem tę ustawę.

  • 295. Data: 2019-02-04 20:35:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.02.2019 o 20:17, J.F. pisze:

    > Raczej za wypowiadanie sie bez zgody zwierzchnika.
    > Bo tresc moze i by sie decydentowi spodobala, ale mediow jest
    > rzecznik, a policjant to lepiej niech nic nie mowi.

    Rzecznicy też potrafią być na poziomie Roberta. Kiedyś była sprawa jak
    rzeczniczkę zaptytali o parkowanie tak, że nie dało się normalnie
    przejechać. Ta odpowiedziała na wizji, że mandat powinni dostać ci... co
    po ciagłej linii kretynów omijali.

    Shrek

  • 296. Data: 2019-02-04 20:59:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Feb 2019 20:35:48 +0100, Shrek napisał(a):

> [...]
    > rzeczniczkę zaptytali o parkowanie tak, że nie dało się normalnie
    > przejechać. Ta odpowiedziała na wizji, że mandat powinni dostać ci... co

    Ale
    a) takie przepisy, powinni dostac po mandacie,

    b) pani rzecznik jest zatwierdzona i ma racje :-)

    J.

  • 297. Data: 2019-02-04 21:10:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 3 Feb 2019 16:20:36 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > Nie ma czegoś oderwanego, osobno karnego, a osobno cywilnego prawa. Te
    > gałęzie się często przeplatają. Z tego też powodu pasuje znać podstawy
    > całego prawa, by przynajmniej wiedzieć, gdzie czego szukać. Bo chyba nie
    > ma osoby, która by to wszystko pamiętała.

    Nie ma.

    Ale co z moich przykladow jest oswiadczeniem woli i dlaczego ?

    > Kluczowo - zajrzyj do części wstępnej kodeksu karnego co się dzieje,
    > jeśli przestępstwa nie usiłowano popełnić.

    Mowimy chyba o usilowaniu. Karalne tak samo jak przestepstwo, '
    choc w kwestii KPK mam juz watpliwosci.

    Tylko jak udowodnic Stefanowi W usilowanie :-)

    J.

  • 298. Data: 2019-02-04 21:11:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.02.2019 o 20:59, J.F. pisze:

    > Ale
    > a) takie przepisy, powinni dostac po mandacie,

    Awcalebonie

    Art. 1. § 1. Odpowiedzialności za wykroczenie podlega ten tylko, kto
    popełnia czyn społecznie szkodliwy, zabroniony przez ustawę...

    Numer artykułu zapewne nieprzypadkowy...

    > b) pani rzecznik jest zatwierdzona i ma racje :-)

    Pani rzecznik... bo cóż - typowy policjant... jest typowy.

    Shrek

  • 299. Data: 2019-02-04 21:11:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-02-19 o 20:59, J.F. pisze:

    > Ale
    > a) takie przepisy, powinni dostac po mandacie,

    Nie ma takiego przepisu. Jest to sytuacja awaryjna i trzeba zachować
    szczególną ostrożność, ale przejechać musisz. To jak dziura w drodze,
    czy zwalone drzewo.

  • 300. Data: 2019-02-04 21:26:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-02-19 o 21:10, J.F. pisze:

    > Mowimy chyba o usilowaniu. Karalne tak samo jak przestepstwo, '
    > choc w kwestii KPK mam juz watpliwosci.
    > Tylko jak udowodnic Stefanowi W usilowanie :-)

    Przede wszystkim samo zapowiedzenie, że się jakieś przestępstwo popełni,
    to jeszcze nie jest usiłowanie. W odniesieniu do omawianej przez nas
    sytuacji z usiłowaniem mieli byśmy do czynieni, jakby mu się nie udało
    zabić Prezydenta i by przeżył.

    W wypadku całej reszty, choć pewnie by się dało dopatrzyć elementu
    przygotowania w potocznym znaczeniu, to w prawnym udowodnienie będzie
    ciężkie. Przykładowo zakup noża. Bez wątpienia, jeśli napastnik miał
    zamiar go użyć do ataku,to będzie przygotowaniem. Ale dokąd nie dojdzie
    do ataku, to raczej trudno zamykać wszystkich nabywców noży pod zarzutem
    przygotowania do zabójstwa.

    Ba, sądzę, że nawet złapanemu na wbieganiu na scenę nie dałoby sie
    postawić takiego zarzutu.