  • Data: 2004-09-01 22:27:23
    Temat: Sprzedaż spadku
    Od: "Tysia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Przeglądałam archiwum grupy, ale sprawa jest, jak mi się wydaje, dosyć
    skomplikowana i nie znalazłam satysfakcjonującej odpowiedzi.

    Jakiś czas temu zmarł mój ojciec, pozostawiając dom dwurodzinny w trakcie
    budowy. Przed jego śmiercią podział domu wyglądał następująco:
    1/4 należała do niego,
    1/4 należała do mojej mamy,
    1/4 należała do mnie,
    1/4 należała do mojego pierwszego brata,
    drugi brat nie posiadał praw do domu.
    Po śmierci, na sprawie o nabycie spadku, sąd podzielił część ojca na 4, w
    związku z czym teraz:
    mama ma 1/4 oraz 1/4 z 1/4 częsci mojego ojca,
    ja mam 1/4 oraz 1/4 z 1/4 częsci mojego ojca,
    brat ma 1/4 oraz 1/4 z 1/4 częsci mojego ojca,
    drugi brat ma jedynie 1/4 z 1/4 częsci mojego ojca.
    Chcemy sprzedać 1/2 całości domu znajomemu, a 1/2 zostawić pierwszemu bratu,
    który już ma tą 1/4 i 1/4 z 1/4.
    I wszystko jasne :-)

    Jak tego dokonać, aby ponieść jak najmniejsze koszty ? Chodzi mi o różne
    kombinacje ze zrzekaniem się itp. Czy konieczna jest wizyta u notariusza ? Czy
    konieczne jest odebranie domu przed sprzedażą (dom jest nieukończony) ? Czy
    konieczny jest podział fizyczny (który, jak rozumiem, mówi kto jakie konkretnie
    pomieszczenie dostał) ?

    Z góry dzięki za odpowiedź. Proszę ewentualnie o podstawę prawną, abym mogła
    doczytać resztę w razie jakichkolwiek wątpliwości.

    Pozdrawiam.