  • 101. Data: 2009-02-08 11:12:43
    Temat: Re: Sprzedawca nie rozmieni większej kwoty pieniędzy.
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sat, 7 Feb 2009 23:39:35 +0000 (UTC), Krokodylek napisał(a):

    > ze nie mam wydać 98 zł ze 100 w sobotę rano. Jest Was
    > pewnie z 1%, a kłopotu robicie pewnie z 50%.

    I znowu. Skoro to 1% to naprawde tak ciezko sie przygotowac? Dopiero co
    byly argumenty ze wszyscy chca rozmieniac a teraz juz tylko 1%
    --
    marcin

  • 102. Data: 2009-02-08 17:50:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 8 Feb 2009 11:26:20 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Wskaż podstawę prawną obligującą kupującego do zapłacenia nominałem
    > podług potrzeb/widzimisie sprzedawcy.

    Ustawa o cenach.
    "cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest
    obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę;"

    Kupujący ma zapłacić określoną cenę - nigdzie nie ma mowy o tym że może sam
    sobie ustalić ile zapłaci, a sprzedawca ma obowiązek mu zwrócić różnicę
    między tym co kupujący sobie ustalił a ceną towaru.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 103. Data: 2009-02-09 00:09:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.02.2009 Henry(k) <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał/a:
    > Ustawa o cenach.
    > "cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest
    > obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę;"

    I kupujący tego obowiązku dopełnił.

    > Kupujący ma zapłacić określoną cenę - nigdzie nie ma mowy o tym że może sam
    > sobie ustalić ile zapłaci, a sprzedawca ma obowiązek mu zwrócić różnicę
    > między tym co kupujący sobie ustalił a ceną towaru.

    No skoro nigdzie nie ma to chyba raczej może :)

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2009-02-09 06:47:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Alek wrote:
    > Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał

    > Nie musisz, jedz banknoty.
    >
    > Ze zgniłego Zachodu przylazła do nas koncepcja, że konsument
    > to jest kompletny idiota, który nie musi myśleć, nie musi
    > uważać, nic nie musi a za niego muszą to robić przedsiębiorcy.
    > Ciekawe kiedy taki debil śmiertelnie zadławi się befsztykiem
    > połkniętym w całości bo nie była doń dołączona instrukcja
    > nakazująca kroić i gryźć. :|

    masz rację, koncepcja ze to handlarz ma zawsze rację jest czysto
    komunistyczna i ma podstawę w okresie gospodarki niedoborów gdy klienci
    zabiegali o łaskę sprzedawców.

    pomysł że to handlowcowi zależy na sprzedaży towaru jest czysto
    kapitalistyczna

  • 105. Data: 2009-02-09 06:49:35
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kocureq wrote:

    > Jakoś konkurencja mnie z otwartymi ramionami wita, wydaje resztę a i
    > czasem pozwoli zapłacić 7 zł kartą :)

    a jak nie mają drobnych to dadzą na kreche: "nie ma sprawy jutro pan
    zapłaci"

    bezpośrednia konkurencja bardzo dobrze poprawia jakość handlu.

    dwa lub trzy podobne skelpiki w okolicy

  • 106. Data: 2009-02-09 08:07:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > skad mam brać drobne?

    z zakupow, sprzedawcy wydaja reszty, a ty te reszty wkladasz sobie do
    kieszonki z mysla o zakupach buleczek z samego rana, ja tak robie i jakos
    zyje i problemow z zakupem porannego pieczywa nie miewam, czestu udaje mi
    sie nawet dac dokladnie odliczona kwote, co do grosza

  • 107. Data: 2009-02-09 08:57:58
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Kocureq'
    Wpis z dnia 06-02-2009:

    > W świetle prawa i moim zdaniem to jednak dość rozdzielne temriny ;)

    No tu masz rację - wyszło co nieco dziwne stwierdzenie :)

    > Możesz to uzasadnić na podstawie np. ustawy o cenach / pieniądzu?

    1. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    1) cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest
    obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie uwzględnia
    się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie
    odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem
    od towarów i usług oraz podatkiem akcyzowym,

    Cena tych dawno już nieświeżych 5 bułek to 3 złote 50 groszy - wartość
    wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić
    przedsiębiorcy za towar.
    Gdzie w tej definicji znajdujesz podstawę do twierdzenia, że sprzedawca ma
    jakikolwiek inny obowiązek, niż przyjęcie od kupującego *ustalonej* kwoty w
    zamian za wydanie towaru?

    --
    TomaSz.

  • 108. Data: 2009-02-09 09:09:15
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 9 Feb 2009 08:09:13 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > I kupujący tego obowiązku dopełnił.

    Nie dopełnił bo dał więcej - tak jakbyś pojechał do warsztatu na wymianę
    opon, a oni Ci wymienili je razem z felgami i powiedzieli "dopłać albo
    zdemontuj i oddaj" ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 109. Data: 2009-02-09 10:00:54
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    TomaSz. pisze:
> [...]
    > jakikolwiek inny obowiązek, niż przyjęcie od kupującego *ustalonej* kwoty w

    W tej nie, ale to pozostawia tę kwestię w próżni - czy ustawa o
    pieniądzu nic na ten temat nie mówi?

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \

  • 110. Data: 2009-02-09 20:42:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    > jakos zyje i problemow z zakupem porannego pieczywa nie miewam,
    > czestu udaje mi sie nawet dac dokladnie odliczona kwote, co do grosza

    jak to, przecież sprzedawcy nei mają drobnych i czekają az ja przyniosę im
    odliczoną kwotę.