  • Data: 2008-05-17 09:25:14
    Temat: Spoldzielnia i problem z klimatyzacja w bloku
    Od: "MarekZ" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dzien dobry

    Zakupilem kilka lat temu mieszkanie (blok 4 pietrowy z lat 80tych, czyli zwykle
    standardowe blokowisko z czasow prl).

    Postanowilem podwiesic nad balkonem klimatyzacje. Sprawdzilem czy jest wymog
    informowania spoldzielni przy takich zamierzeniach sprawdzajac pismo wywieszone
    na klatce schodowej. W owym pismie wymienione byly elementy wymiany w
    mieszkaniu ktore musza byc przedtem zgloszone do administracji. Miedzy innymi
    byla to wymiana okien, wymiana podlogi, wybijanie scianki dzialowej, wymiana
    drzwi. Nie bylo ani slowem napisane nic na temat instalowania klimatyzacji ani
    zdania o jakiimkolwiek naruszeniu elewacji budynku. Tak wiec zatrudnilem
    fachowcow by zalozyli mi owy klimatyzator. Po dwoch latach przyszlo mi pismo iz
    zekomo nielegalnie zainstalowalem owe urzadzenie bez zgody spoldzielni i ze mam
    tyg na jego zdemontowanie lub zrobi to spoldzielnia na moj koszt.

    I teraz pada pytanie, czy ja zlamalem prawo instalujac klimatyzacje? Budynek
    nie jest ani zabytkiem, ani nie stoji w zabytkowej dzielnicy by psuc widok.
    Uzasadnieniem bylo to iz naruszylem elewacje czyli ocieplenie budynku ktora
    byla na gwarancji. Tyle, iz sprawdzilem owa gwarancje, i jak sie okazalo byla
    ona kladziona 6 lat temu a gwarancja obejmowala 3 lata wiec gwarancja juz dawno
    wygasla. Jakie kroki powinienem postawic wg Panstwa w tej sytuacji?
    Dziekuje za pomoc

    MarekZ