  • Data: 2008-05-17 15:07:58
    Temat: Re: Spoldzielnia i problem z klimatyzacja w bloku
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" <c...@o...pl> napisał

    > I teraz pada pytanie, czy ja zlamalem prawo instalujac klimatyzacje?

    Elewacja nie jest twoją prywatną własnością, należy do części
    wsplnych budynku. Żeby w nią ingerować powinieneś mieć zgodę
    zarządcy.

    > Uzasadnieniem bylo to iz naruszylem elewacje czyli ocieplenie
    > budynku ktora byla na gwarancji. Tyle, iz sprawdzilem owa
    > gwarancje, i jak sie okazalo byla ona kladziona 6 lat temu
    > a gwarancja obejmowala 3 lata wiec gwarancja juz dawno
    > wygasla.

    Gwarancja może i wygasła, ale faktem jest, że naruszyłeś tę
    elewację, co może mieć wpływ np. na jej trwałość. Poza tym
    wspólnota może mieć życzenie aby jej budynkek był estetyczny,
    bez klimatyzatorów, anten i suszarek z gaciami.

    > Jakie kroki powinienem postawic wg Panstwa w tej sytuacji?

    Rozmawiać, przekonać, dogadać się. Jak nie z administracją to
    z współlokatorami (współwłaścicielami), zależnie od konkretnej
    sytuacji w tym waszym bloku.