  • Data: 2009-03-25 09:47:27
    Temat: Spoldzielcze-wlasnosciowe prawo do lokalu a pelna wlasnosc
    Od: badzio <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    moje spoldzielnia przymierza sie do rozpoczecia procedury
    przeksztalcania mieszkan w tzw 'pelna wlasnosc'. Aktualnie mam
    spoldzielcze-wlasnosciowe prawo do lokalu. Zastanawiam sie jaki jest
    bonus z przeksztalcenia tego w pelna wlasnosc.
    Wiem ze dojdzie mi dodatkowy podatek (od nieruchomosci lokalowej czy
    jakos tak). Koszty notarialne (ponoc rzedu 1000-1500zl). Ksiege
    wieczysta juz mam (z ustanowiona hipoteka na rzecz banku). Zalet
    chwilowo nie widze. Czynsz sie de facto nie zmieni, tzn z czynszu
    wypadnie pozycja 'podatek od gruntu' ale bede musial tenze podatek
    oplacic samodzielnie. Mieszkanie moge komus sprzedac/podarowac bez
    pytania sie spoldzelni o zgode. Wiec co zyskam w przypadku zmiany
    formy wlasnosci?