    From: Tomek Głowacki <t...@t...o2.pl-invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Służba Celna, kontrola a zawartość samochodu
    Date: Wed, 29 Oct 2008 21:05:38 +0100
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    Witam serdecznie,

    Od pewnego czasu nurtuje mnie pewna kwestia. Dużo jeżdżę po Polsce
    samochodem, auto jest firmowe. Zwykle, załadowane jest dużą ilością
    towaru, który nie jest własnością firmy, a zlecającego pewne prace mojej
    firmie na podstawie pewnych umów, sprzęt podlega montażowi w różnych
    lokalizacjach "należących" do zlecającego.

    Teraz sytuacja. Zatrzymuje mnie patrol Służby Celnej. Pytają - co to?
    odpowiadam. Pytają - czyje to? odpowiadam, zgodnie z prawdą. Ale... nie
    mam na to żadnych papierów. Po prostu, nie ma takiej możliwości. Ja nie
    widzę nigdy "części handlowej" zlecenia, część formalna też zwykle utyka
    na biurkach przełożonych (co, kto, komu, na jakiej podstawie i jak się
    rozliczamy).

    Wydaje mi się, że równie dobrze, Służba Celna mogła by to wszystko
    potraktować jako kontrabandę. Czy może się mylę? W jaki sposób wyjść
    obronną ręką takiej sytuacji nie mając papierów na znaczną ilość
    sprzętu który się wiezie?

    Pozdr,
    Tomek