  • Data: 2004-12-08 22:34:12
    Temat: Shareware - jak pobierać opłaty?
    Od: ManieQ <m...@i...net.CIACHNIJpl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Załóżmy, że napisałem program, który chciałbym rozprowadzać jako shareware.
    Jestem osobą fizyczną, nie prowadzę i w najbliższej przyszłości nie
    zamierzam prowadzić działalności gospodarczej. Nie będę też tego robił
    tylko z powodu tego programu, bowiem przewidywane grono odbiorców jest
    niewielkie, cena jednostkowa mała, zatem i obroty byłyby mizerne. Chodzi mi
    raczej o zwrot nakładów (może z małą nawiązką) niż o znaczące źródło
    dochodów.

    Czy mogę zrobić to jako przysłowiowy Kowalski bez większych problemów? Na co
    muszę zwrócić uwagę? Czy np. powinienem dla jasności rozliczeń założyć do
    tego celu specjalne konto bankowe? Czy (głupie pytanie :-)) i jak
    powinienem rozliczać takie przychody w podatkowym zeznaniu rocznym?
    Przewiduję płatności tylko na rachunek - czy w takim razie, przy braku
    komunikacji "papierowej", mogę / powinienem / muszę wymagać potwierdzenia
    transakcji elektronicznej podpisem kwalifikowanym? Co jeszcze?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi,

    Mariusz