  • 141. Data: 2007-08-03 13:08:37
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> wrote in message
    news:slrnfb5l50.49f.pipene-news@beast.tu.kielce.pl..
    .
    > In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 19:36:59 -0500,
    > witek <w...@g...pl.invalid> screamed:

    > Jeśli sortowanie nie będzie potem zapisane do tych plików, a będzie
    > miało służyć tylko uzyskaniu pewnych informacji to nie widzę problemu.

    czyli indeksujesz a nie sortujesz.

  • 142. Data: 2007-08-03 13:10:23
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > W sumie to najczęściej katalogów, ale to już mniej istotne.

    Przeciez total commander tez niczego nie sortuje.

  • 143. Data: 2007-08-03 13:11:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote in message
> [...]
    > do
    > nagrywania tychże na CD/DVD.
    >
    > Witek nie zauważa również świata poza komputerami (podobnie jak nie
    > zauważa
    > baz innych niż SQL) i np. w moim odtwarzaczu DVD również mogę korzystać z
    > dobrodziejstwa sortowania zdjęć wg nazw, a co za tym idzie, pokaz slajdów
    > na lewizorze jest w chronologicznej kolejności. Dlatego do zdjęć stosuję
    > również nazewnictwo wg lekko zmodyfikowanej normy ISO (wywalam kreski i
    > dwukropki dla oszczędności miejsca oraz zgodności z FATalnymi systemami

    Po co chcesz sortować pliki skoro mozesz je wyswietlac w zadaniej kolejnosci
    rowniez bez sortowania?

  • 144. Data: 2007-08-03 13:15:54
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 3 Aug 2007 15:05:11 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:
    > Aleś Ty jednak ograniczony - znowu Cię zmartwię.
    > Select'y będu "mi tu" działaly.

    Brednie. Nie będą. Chyba, że czymś taki tekst obudujesz.

    > Widzę, że kilkukrotne zwrócenie Ci uwagi na te idiotyzmy tak straszliwie
    > Cię dotknęło, że aż postanowiłeś zapomnieć o swoim EOT sprzed parunastu
    > godzin.

    Wybacz, ale określanie idiotyzmami przez ignoranta, który program sort
    pomyliła z Excellową funkcją i tkwiła w tym przekonaniu przez cały wątek
    zakrawa na śmieszność.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 15:15:21 user up 11422 days, 3:10, 1 user, load average: 0.18, 0.28, 0.84 ]

    Life is eternal. A lifetime is ephemeral.

  • 145. Data: 2007-08-03 13:26:43
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Brednie. Nie będą. Chyba, że czymś taki tekst obudujesz.
    Bosz. ... co Ty człowieku studiowałeś .... kto Ci dał dyplom?
    Skąd te ograniczenia?

    > Wybacz, ale określanie idiotyzmami przez ignoranta, który program sort
    No tak ... dużo przecież prościej było pomylić collate z locale,
    timestamp z date - to wymagało niezwykle fachowej wiedzy :)

    Dla mnie to już naprawdę EOT - nie mam ochoty kontunować miernej
    wymiany zdań z obrażonym, odgryzającym się jak dziecko za wytknięte
    pomyłki facetem - naprawdę mam ciekawsze zajęcia - zatem .... miłego dnia
    nerwusie :)

    kf

  • 146. Data: 2007-08-03 13:43:29
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 3 Aug 2007 15:26:43 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:
    > Bosz. ... co Ty człowieku studiowałeś .... kto Ci dał dyplom?
    > Skąd te ograniczenia?

    "<RCC version='1.0'><qresource>

    Zrób mi dziecko na tym bezpośrednio Twojego ulubionego selecta.
    Znów nie masz pojęcia o czym piszę i żyjesz w swoim urojonym świecie.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 15:44:08 user up 11422 days, 3:39, 1 user, load average: 0.18, 0.28, 0.84 ]

    Sodomy is a pain in the ass.

  • 147. Data: 2007-08-03 13:43:58
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

> [...]

    Zrób mi dziecko na tym bezpośrednio Twojego ulubionego selecta.
    Znów nie masz pojęcia o czym piszę i żyjesz w swoim urojonym świecie.
    Traktuj to jako drugą szansę.

  • 148. Data: 2007-08-03 13:44:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, witek wrote:

    > Przeciez total commander tez niczego nie sortuje.

    Sortuje do wyświetlania (wg paru kryteriów).
    Również przy przenoszeniu z flasha na HDD faktycznie dokona to
    "fizycznego" posortowania (bo przenosi w kolejności wyświetlonej
    na ekranie), o ile filesystem się nie wtrąci.
    Ale to bez znaczenia - ważne, aby zbiory były tak nazwane, aby
    "do korzystania" same się pokazywały posortowane.
    Jak tak "dostają" je narzędzia pod XP to miło - to w tym rozumieniu
    *nadanie właściwych nazw* (w postaci YYYYMMDD) rozwiązuje problem
    "użytkowej kolejności", użytkownikowi (mi) to w sumie bez znaczenia,
    grunt żeby szukając "kiedy to mniej więcej było" nie musiał skakać
    losowo po liście (na ekranie, w postaci tekstu lub "pudełek" czy
    innych ikon) aby np. "2005 przenieść na inny dysk":
    07-06-2007
    09-08-2006
    12-03-2004
    13-06-2007
    14-04-2007
    14-07-2006
    ...bo to JEST niewygodne.

    pzdr, Gotfryd

  • 149. Data: 2007-08-03 13:56:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, witek wrote:

    > "Wrak Tristana" <n...@s...pl> wrote

    > Po co chcesz sortować pliki skoro mozesz je wyswietlac w zadaniej kolejnosci
    > rowniez bez sortowania?

    Nie widzisz? Przecież Ci pisze.

    Po to, żeby móc je oglądać posortowane *w różnych narzędziach*, a nie
    sortować co chwilę osobno - raz dla przeglądarki (jednej i drugiej,
    bo czasem kilka osób z różnymi preferencjami ogląda), po jednym razie
    dla każdego edytora (a najczęściej nie mają one "wewnętrznego
    sortowania" innego, niż po nazwie branej alfabetycznie czy tam
    "jak z filesystemu podają" co problem rozwiązuje definitywnie),
    dodatkowo dla wyświetlacza DVD...

    Po nadaniu nazw alfabetycznie (znaczy "data jako tekst
    układający się chronologicznie w sortowaniu alfabetycznym", żeby
    znowu kto się drobiazgu nie przyczepił) praktycznie w KAŻDYM
    narzędziu masz JUŻ DOSTĘPNE wyniki tego sortowania.

    Bez kombinowania czy zbiór "DATA.SORT" jednego narzędzia da się
    jakoś przełożyć na "PICT.IDX" innego narzędzia (i tak fafnaście
    razy powtórzyć, bez szansy zrobienia żeby pod Photobie mieć możliwość
    widzieć je *w tej samej* kolejności, bo nie każdy program indeksację
    wg dowolnych kryteriów ma, a *po nazwie* pokaże każdy)

    pzdr, Gotfryd

  • 150. Data: 2007-08-03 14:11:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f8tsm1$7a2$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Drobne uzupełnienie: data przeznaczona .... dla człowieka powinna być
    > WYŚWIETLANA /WCZYTYWANA dla jego wygody....
    > Ma się to nijak do sposobu przechowywania daty. A to akurat powinno być
    > wygodne dla komputera, a nie dla człowieka.
    Otóż to. Jak już wcześniej w tym wątku pisałem format to jedynie
    wizualizacja wartości, której postać przechowywana przez system może być
    kompletnie nieczytelna dla człowieka-użtkownika tego systemu.

    --
    Jotte