  • 151. Data: 2007-08-03 22:10:08
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> wrote in message
    news:slrnfb6ao2.49f.pipene-news@beast.tu.kielce.pl..
    .
    > In the darkest hour on Fri, 3 Aug 2007 15:05:11 +0200,
    > kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:
    >
    > Brednie. Nie będą. Chyba, że czymś taki tekst obudujesz.

    ty sie w rozwoju zatrzymales na plikach tekstowych i nic innegeo po za
    czytaniem pliku linia po linii nie przychodzi ci do glowy.

  • 152. Data: 2007-08-03 22:13:05
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    .
    > In the darkest hour on Fri, 3 Aug 2007 15:26:43 +0200,
    > kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:
    >>

    > "<RCC version='1.0'><qresource>
    >
    > Zrób mi dziecko na tym bezpośrednio Twojego ulubionego selecta.

    A dlaczego bezposrednio.
    Jak edytujesz plik worda, to tez babrasz się bezposrednio w pliku czy może
    jednak wpadłeś na pomysł uruchmienia worda w celu edycji takiego pliku?
    To dlaczego nie mógłby użyć dowolnego parsera XML?

  • 153. Data: 2007-08-03 22:16:58
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Sortuje do wyświetlania (wg paru kryteriów).

    Nie sortuje. To nie jest sortowanie taka operacja nazywa się ORDER.
    Kolejność plików w systemie absolutnie się nie zmieniła. Nic nie zostało
    posortowane.

    > Również przy przenoszeniu z flasha na HDD faktycznie dokona to
    > "fizycznego" posortowania (bo przenosi w kolejności wyświetlonej
    > na ekranie), o ile filesystem się nie wtrąci.

    Ale to też znowu nie jest posortowanie. Bo pliki dalej pozostały nieruszone.
    Co najwyżej zrobiłeś ich kopię.

    > Ale to bez znaczenia - ważne, aby zbiory były tak nazwane, aby
    > "do korzystania" same się pokazywały posortowane.

    pokazywanie to znowu peracja ORDER a nie SORT.

  • 154. Data: 2007-08-03 22:20:07
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote in message
    >W wiadomości news:f8tsm1$7a2$1@inews.gazeta.pl witek

    > Otóż to. Jak już wcześniej w tym wątku pisałem format to jedynie
    > wizualizacja wartości, której postać przechowywana przez system może być
    > kompletnie nieczytelna dla człowieka-użtkownika tego systemu.

    No nareszcie jeden człowiek, który kuma o co chodzi.
    I absolutnie nie widzę potrzeby sortowania czegoś co i tak nie jest dla nas,
    a komputer bez sortowania równie dobrze sobie z tym radzi.
    No chyba, że wkraczamy w algorytmy optymalizacji dostępu.

  • 155. Data: 2007-08-07 07:37:35
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 3 Aug 2007 17:13:05 -0500,
    witek <w...@g...pl.invalid> screamed:

    > A dlaczego bezposrednio.

    Bezpośrednio, bo gdy użyłem wyrazu "pośrednio" był łaskaw się z tym nie
    zgodzić.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 09:36:42 user up 11426 days, 21:31, 1 user, load average: 0.01, 0.71, 0.99 ]

    Justify my text? I'm sorry but it has no excuse.

  • 156. Data: 2007-08-07 07:41:03
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 3 Aug 2007 17:16:58 -0500,
    witek <w...@g...pl.invalid> screamed:

    > Nie sortuje. To nie jest sortowanie taka operacja nazywa się ORDER.
    > Kolejność plików w systemie absolutnie się nie zmieniła. Nic nie zostało
    > posortowane.

    To jest sortowanie, tylko nie fizycznej lokalizacji plików w katalogu
    a materiału wyjściowego (w jakiej formie by nie był) do wyświetlania
    plików w liście w GUI. I ta lista została posortowana.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 09:38:18 user up 11426 days, 21:33, 1 user, load average: 0.01, 0.71, 0.99 ]

    God is real, unless declared integer.

  • 157. Data: 2007-08-07 12:28:04
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    .
> [...]
    > a materiału wyjściowego (w jakiej formie by nie był) do wyświetlania
    > plików w liście w GUI. I ta lista została posortowana.

    To nie jest sortowanie. Bądż łaskaw się douczyć.

  • 158. Data: 2007-08-07 14:13:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Aug 2007, witek wrote:

    > "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> wrote
    [...]
    [...]
    > To nie jest sortowanie. Bądż łaskaw się douczyć.

    Witek, naprawdę, odczep się od tego słowa - nazwij to Twoje
    "order" PO POLSKU, dobrze?
    To, że używasz nomenklatury fachowej w ogóle, a konkretnych
    implementacji w szczególności, nijak nie zmienia faktu że
    "poukładanie w określonym porządku" to jest SORTOWANIE.
    Nic nie poradzę że sortowanie indeksu i sortowanie przedmiotu
    nazywane jest tym samym określeniem.
    "ORDER BY" to jest *sortowanie* i tyle.

    Weź sobie kilka *polskich* opisów - pierwsze trafienie
    z googla (na "order by"):
    http://www.gajdaw.pl/bd/sortowanie-danych-wg-dowolny
    ch-kolumn.html
    "Oczywiœcie sortowanie danych wykonujemy wykorzystujšc klauzulę ORDER BY
    języka SQL."
    ...i to samo znajdziesz w różnych poradnikach:
    http://webmade.org/kursy-online/sortowanie-wynikow-o
    rder-by-kurs-mysql.php

    A jak *bardzo* chcesz wiedzieć, co po polsku znaczy "order", to owszem,
    jest w słowniku:
    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=order

    ;P

    pzdr, Gotfryd

  • 159. Data: 2007-08-07 15:30:23
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 7 sierpnia 2007 16:13
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0708071605160.3180@athlon64>):

    > Witek, naprawdę, odczep się od tego słowa - nazwij to Twoje
    > "order" PO POLSKU, dobrze?

    Pewnie porządkowanie.

    Ale generalnie nie warto się kopać z koniem, bo widać, że on jest Wielki
    Teoretyk. Gdzieś kiedyś nasłuchał się w wąskim zakresie za to mocno i
    dobitnie marketingowo o binarnych bazach, o SQL itp. ale zupełnie zatracił
    inne możliwości.... Co ciekawe, nie przyjmuje że są i nie rozróżnia
    pojęć ,,wyłącznie'' od ,,również''.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 160. Data: 2007-08-08 03:54:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > "poukładanie w określonym porządku" to jest SORTOWANIE.
    > Nic nie poradzę że sortowanie indeksu i sortowanie przedmiotu

    nie jest.
    Indeks to jeszcze cos innego.

    Jak ktos się zabiera za dyskusję, to raczej oczekuję, że wie o czym
    dyskutuje i będzie używał fachowego słownictwa.

> [...]
    > języka SQL."
    > ...i to samo znajdziesz w różnych poradnikach:

    nie moja wina, że teraz wszyscy się biorą za pisanie książek, mimo że nie
    mają zielonego pojęcia o czym piszą.