  • 101. Data: 2023-01-05 01:53:11
    Temat: Re: SM sobie pogrywa (tzw. system MOL)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Jeśli działa w imieniu właściciela mieszkania, to można by się
    > zastanowić. Jeśli w swoim za zgodą właściciela mieszkaniu, to jakieś tam
    > regulaminy na pewno nie mogą zmieniać prawa powszechnego.

    Jeśli nie działa w imieniu właściciela, a własnym, to wypobrażam sobie
    nie ma żadnej siły na tym padole, która nakazywałaby spółdzielni
    jakąkolwiek odpowiedz, co czyni tę dyskusję bezprzedmiotową.

    > Bo ktoś może nie ufać tym środkom?

    No ale co konkretnie masz tu na myśli? Petent nam się rzuca, że
    przekierowano go na platformę opartą o www, czyli szeroko dostępnym
    środku technicznym o uznanym sporym stopniu zaufania. Jak nie ma dostępu
    do tej platformy to zapewne nie jest uprawniony do otrzymywania
    określonych informacji.

    --
    Marcin

  • 102. Data: 2023-01-05 02:00:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Pytanie, czy pytający zgodził się na jej używanie. Bo chyba tu tkwi
    > problem.

    Pytanie kim jest pytający dla spółdzielni, a jeśli nikim, to czy ma
    pełnomocnictwo do czynności, których chce dokonać. Posłał mejla,
    społdzielnia może mieć wątpliwości co do jego tożsamości, pytanie czy
    powinna w związku z tym coś zrobić? Na ile sposób komunikacja via mejl
    można uznać za skuteczny? Dodatkowo, jeśli jednak była jakaś uchwała tej
    spółdzielni (czy co to tam jest wymagane) a właściciel jej nie
    zaskarżył (jak wcześniej), to może to być dobra wola spół?zielni że w
    ogóle raczy na mejle odpowiadać.

    --
    Marcin

  • 103. Data: 2023-01-05 16:19:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > środku technicznym o uznanym sporym stopniu zaufania. Jak nie ma dostępu
    > do tej platformy to zapewne nie jest uprawniony do otrzymywania

    Jeśli jest, jak piszesz, to OK! Ale jeśli jest uprawniony?

    --
    Robert Tomasik

  • 104. Data: 2023-01-05 16:22:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pytanie kim jest pytający dla spółdzielni, a jeśli nikim, to czy ma
    > pełnomocnictwo do czynności, których chce dokonać.
    Nie wiemy, o co pyta. Jest cały szereg kwestia, które mogą interesować
    osobę niepowiązana ze spółdzielnią.
    --
    Robert Tomasik

  • 105. Data: 2023-01-20 23:49:23
    Od: EmBuf <e...@g...com>

    > Dostarczyłeś skutecznie spółdzielni odpowiednie pełnomocnictwo? Jeśli to
    > do czego ta osoba Cię upoważniła przekracza zarząd zwykły, to pewnie
    > musi być dodatkowo notarialne.

    Nikt ode mnie tego nie wymagał.

  • 106. Data: 2023-01-20 23:56:11
    Od: EmBuf <e...@g...com>

    > Generalnie jest to o tyle dziwna sytuacja, że MZ korespondecja ze
    > spółdzielnią to powinna być domena właściciela a nie najemcy. Jak
    > spółdzielnia ma wąty co do najemcy, to powinna się zwracac (formalnie)
    > nie do niego, a do właściciela. I odwrotnie, jak najemca chce się czegoś
    > dowiedzieć, to przez właściciela, a nie bezpośrednio. Z poprawką na ww.
    > sytuację, gdzie właściciel zrobił z najemcy pełnomocnika to kontaktów ze
    > spółdzielnią.

    Zostałem upowazniony przez właściciela do bezpośrednich kontaktów
    ze Sp-nią we wszelkich sprawach związanych z moim zamieszkiwaniem
    na osiedlu; właściciel nie ma czasu ani ochoty robić za ,,głuchy telefon".

    Sp-nia została o tym przeze mnie poinformowana i doskonale wie, że
    w dowolnej chwili może to oświadczenie zweryfikować jednym telefonem
    do właściciela (numer posiadają). Nigdy nie wymagali żadnych pisemnych
    upoważnień i -- jak dotąd -- nie ośmielili się poddawać w wątpliwość
    mojej informacji co do wspomnianego upoważnienia.

    Teraz jasne?

  • 107. Data: 2023-01-21 00:01:12
    Od: EmBuf <e...@g...com>

    > *zasypywanie pytaniami to też uciążliwość, bo ktoś to musi przeczytać i
    odpowiedzieć

    ...bo m.in. również za to bierze pieniądze, m.in. także i ode mnie. Nie mieszkam
    tu z niczyjej łaski, tylko płacę regularnie. Capito?
    A jak ktoś nie lubi takiej pracy, jaka jest w biurze sp-ni mieszkaniowej, polegającej
    m.in. na częstych kontaktach z mieszkańcami i udzielaniu im odpowiedzi,
    to nie musi się tam zatrudniać. A jeśli zatrudnił się, ale poniewczasie stwierdził,
    że ,,tgo nie dla niego" -- to może się zwolnić.

  • 108. Data: 2023-01-21 00:03:31
    Od: EmBuf <e...@g...com>

    > W omawianym przypadku chodzi o udzielanie informacji spółdzielnianych
    > osobie, której nie da się zweryfikować. Pytanie przez e-mail zadać może
    > każdy. Skąd pracownicy spółdzielni mają wiedzieć, kto kryje się za
    > danymi widocznymi w e-mailu?

    Czy do wszystklch czytających niniejszy wątek wreszcie dotrze, że NIKT
    NIGDY z biura sp-ni nie zgłaszał tego rodzaju wątpliwości? Ile razy można
    to pisać?

  • 109. Data: 2023-01-21 01:53:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-20, EmBuf <e...@g...com> wrote:

    > Nikt ode mnie tego nie wymagał.

    Bo zapewne uznano, że dostęp prez MOL jest de facto wskaźnikiem
    posiadania takiego pełnomocnictwa, czyli bycia osobą uprawnioną. A jak
    go nie posiadasz to jesteś osobą postronną i nie mają żadnego
    obowiązku udzielać Ci jakichkolwiek odpowiedzi. A to, że nie jesteś
    osobą postronną masz wykazać Ty a nie ten, od którego domagasz się
    informacji. Nie muszą od Ciebie nic wymagać, mogą Cię po prostu zlać.
    Rzucać się o MOL to mógłbyś dopiero wtedy, gdybyś np. przesłał im
    tradycyjną pocztą ZPO pełnomocnictwo, a i tu niekoniecznie coś byś
    wskurał.

    --
    Marcin

  • 110. Data: 2023-01-21 02:02:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-01-20, EmBuf <e...@g...com> wrote:

> [...]
    > upoważnień i -- jak dotąd -- nie ośmielili się poddawać w wątpliwość
    > mojej informacji co do wspomnianego upoważnienia.

    Oczywiście. Tyle, że to nie wystarczy. Ponownie, to Twój obowiązek
    wykazać, że jesteś uprawniony, a nie spółdzielni. To, że nie chcą
    tańczyć jak im zagrasz nie oznacza, że mają taki obowiązek. Na gębę i
    jakieś dzwonienia to sobie możesz weryfikować stan faktyczny wśród
    zaprzyjaźnionych kolegów z pracy w kwesti łikendowego grila, a nie w
    sytuacji, gdy skutki udzielenia Ci informacji do której nie jesteś
    uprawniony mogą być jak najbardziej prawne i wymierne finansowo. Tym
    bardziej, że nie wygląda, abyś się z administracją tej spółdzielni
    za specjalnie lubił.

    --
    Marcin