eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo › Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
  • Data: 2008-10-28 01:37:23
    Temat: Ruch dorgowy kolizja - jazda prosto z pasa do do skrętu w lewo
    Od: "MAYkel" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć;
    Uczestniczyłem w kolizji drogowej która miała następujący przebieg: sytuacja
    miła miejsce na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną i wydzielonymi pasami
    ruchu. Ja skręcałem w lewo natomiast pojazd jadący z naprzeciwka jechał
    prosto i doszło do kolizji. Sprawa była by prosta (moja wina) ale:
    Pojazd który jechał z naprzeciwka jechał po pasie który służył do skrętu w
    lewo (pas do jazdy prosto był malowany i nie można było nim jechać, na
    skrzyżowaniu nie była zmieniona organizacja ruchu, nie było żółtych linii).
    Początkowo przyznałem się do winy ale po przypadkowej rozmowie z prawnikiem
    dowiedziałem się że wcale wina nie jest jednoznaczna ponieważ pojazd jadący
    z naprzeciwka nie może jechać prosto z pasa który służy do skrętu w lewo
    jeśli nie są namalowane dodatkowe żółte linie zmieniające organizacje ruchu,
    a gdy już robi coś takiego w sytuacji awaryjnej to musi ustąpić
    pierwszeństwa wszystkim pojazdom znajdującym się na skrzyżowaniu. Czy ktoś
    może mi wskazać podstawę prawną tego stwierdzenia?
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

    Poniżej podaje link do szkicu przedstawiającego sytuację:

    http://img231.imageshack.us/my.php?image=stluczkasj5
    .jpg