    From: e...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Róznica ceny produktu w sklepie a na stronie internetowej.
    Date: 4 Aug 2006 06:47:59 -0700

    Witam!

    Wybralem sie do sklepu (a dokladnie ksiegarni), po to zeby dokonac
    zakupu upragnionej ksiazki. Na stronie internetowej tej ksiegarni
    widnieje nastepujaca informacja cenowa przy pozadanej przeze mnie
    pozycji:
    Cena rynkowa: 45,00zl
    Nasza cena: 37,35zl
    ---
    Oczywiscie skusila mnie ta cena, która jest niemal 20% nizsza niz
    rynkowa. Równiez przy kazdym innym produkcie sa podane dwie ceny:
    rynkowa (wyzsza) i "nasza" (nizsza). I dochodzimy do meritum kwestii
    - jakiez bylo moje zdziwienie, gdy sie dowiedzalem ze cena w
    wysoksci 37,35zl odnosi sie wylacznie do zakupu przez INTERNET i
    wysylce tej pozycji, natomiast przy zakupie w tej ksiegarni musze
    uiscic kwote 45,00zl. Dodam, ze na stronie nie ma zadnej
    wzmianki ani przy produkcie, ani w regulaminie, ze "nasza" cena odnosi
    sie wylacznie do zakupu "zdalnego". Widac, naiwny jestem skoro
    sobie zalozylem, ze cena X jest po prostu cena X, bez wzgledu na
    to czy ksiegarnia sobie mysli co jest zakupem bezposrednim, a co
    przez internet.

    Czuje sie wprowadzony w blad, poirytowany i oszukany - do tego
    stracilem czas. Oczywiscie, sa to li tylko moja odczucia.

    I teraz pytanie zasadne na grupe - na ile internetowa oferta handlowa
    w rozumieniu prawa kc jest wiazaca dla sprzedawcy? Czy moze sobie
    ustalic dowolna cene na tejze stronie, a w ksiegarni sprzedawac
    za zupelnie inna? Czy takie swiadome wprowadzanie w blad klienta
    (jeszcze raz powtórze - na stronie nie ma zadnej wzmianki
    róznicujacej cene miedzy sklepowa a wysylkowa) nie ma zadnych
    konsekwencji prawnych?

    Pozdrawiam,

    ethxale