  • 1. Data: 2006-08-04 13:47:59
    Temat: Róznica ceny produktu w sklepie a na stronie internetowej.
    Od: e...@g...com

    Witam!

    Wybralem sie do sklepu (a dokladnie ksiegarni), po to zeby dokonac
    zakupu upragnionej ksiazki. Na stronie internetowej tej ksiegarni
    widnieje nastepujaca informacja cenowa przy pozadanej przeze mnie
    pozycji:
    Cena rynkowa: 45,00zl
    Nasza cena: 37,35zl
    ---
    Oczywiscie skusila mnie ta cena, która jest niemal 20% nizsza niz
    rynkowa. Równiez przy kazdym innym produkcie sa podane dwie ceny:
    rynkowa (wyzsza) i "nasza" (nizsza). I dochodzimy do meritum kwestii
    - jakiez bylo moje zdziwienie, gdy sie dowiedzalem ze cena w
    wysoksci 37,35zl odnosi sie wylacznie do zakupu przez INTERNET i
    wysylce tej pozycji, natomiast przy zakupie w tej ksiegarni musze
    uiscic kwote 45,00zl. Dodam, ze na stronie nie ma zadnej
    wzmianki ani przy produkcie, ani w regulaminie, ze "nasza" cena odnosi
    sie wylacznie do zakupu "zdalnego". Widac, naiwny jestem skoro
    sobie zalozylem, ze cena X jest po prostu cena X, bez wzgledu na
    to czy ksiegarnia sobie mysli co jest zakupem bezposrednim, a co
    przez internet.

    Czuje sie wprowadzony w blad, poirytowany i oszukany - do tego
    stracilem czas. Oczywiscie, sa to li tylko moja odczucia.

    I teraz pytanie zasadne na grupe - na ile internetowa oferta handlowa
    w rozumieniu prawa kc jest wiazaca dla sprzedawcy? Czy moze sobie
    ustalic dowolna cene na tejze stronie, a w ksiegarni sprzedawac
    za zupelnie inna? Czy takie swiadome wprowadzanie w blad klienta
    (jeszcze raz powtórze - na stronie nie ma zadnej wzmianki
    róznicujacej cene miedzy sklepowa a wysylkowa) nie ma zadnych
    konsekwencji prawnych?

    Pozdrawiam,

    ethxale

  • 2. Data: 2006-08-04 14:10:32
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Uzytkownik <e...@g...com> napisal w wiadomosci
    s.com...
    >I teraz pytanie zasadne na grupe - na ile internetowa oferta handlowa
    >w rozumieniu prawa kc jest wiazaca dla sprzedawcy?

    cena w internecie jest wiazaca w internecie :-)
    u mnie w sklepie jest tak samo - sklepy w necie sa nizsze niz na miejscu - ale
    mozna zamówic przez net i odebrac w sklepie
    to chyba najlepsze rozwiazanie

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-08-04 14:27:58
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    daj linka do tej niegrzecznej ksiegarni

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2006-08-04 15:17:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Uzytkownik "gasper" <g...@p...comp> napisal w wiadomosci
    > cena w internecie jest wiazaca w internecie :-)
    > u mnie w sklepie jest tak samo - sklepy w necie sa nizsze niz na miejscu - ale
    > mozna zamówic przez net i odebrac w sklepie
    > to chyba najlepsze rozwiazanie

    hehe, mialem podobny przypadek. Zachodze do sklepu, a oni mi daja 2x wieksza
    cene niz jest na www. Jak powiedzialem, ze zamówie przez www to bede chcial
    odebrac osobiscie. Uzyskalem odpowiedz, ze nie ma takiej mozliwosci, bo wysla
    kurierem. Jak to uslyszalem, powiedzialem 3 slowa: Ide do konkurencji. Od razu
    obnizyli cene, nawet nizsza niz na www. :)

  • 5. Data: 2006-08-04 17:09:58
    Od: "BHg" <b...@g...pl>

    rezist.com <s...@p...com> napisał(a):

    > daj linka do tej niegrzecznej ksiegarni

    Hmm, ale czy tutaj chodzi o zasady prawa czy raczej o niepisany kodeks
    postępowania dobrego handlowca?
    Innymi słowy, czy istnieje prawo nakazujące sprzedawać dokładnie w tej samej
    cenie w sklepie oraz w sprzedaży wysyłkowej. Ktoś wie?

  • 6. Data: 2006-08-04 17:12:35
    Od: e...@g...com

    ta "niegrzeczna" księgarnia to www.bookarest.pl

    ethxale

  • 7. Data: 2006-08-04 21:42:24
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik <e...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    >ta "niegrzeczna" księgarnia to www.bookarest.pl

    przeczytaj regulamin tego sklepu internetowego - wg mnie wszystko ok

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-08-05 20:52:21
    Od: e...@g...com

    A według mnie nie. W regulaminie nie ma ani jeden wzmianki explicite
    informującej, że ceny w postaci "nasza cena" odnoszą się
    wyłącznie do sprzedaży przez internet. To, co księgarnia zakłada
    sobie implicite to ich sprawa. Moim zdaniem księgarnia świadomie nie
    informuje w sposób klarowny o różnicy cenowej między zakupem
    bezpośrednim a "wirtualnym". W ten sposób zwabia nieświadomego
    klienta do księgarni, który albo dokonuje zakupu albo niego rezygnuje
    z niego. W obu wypadkach zostaje nabity w butelkę. W pierwszym bo
    przepłaca, w drugim, bo traci czas.

    ethxale

  • 9. Data: 2006-08-06 10:58:36
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    e...@g...com napisał(a):
> [...]
    > klienta do księgarni, który albo dokonuje zakupu albo niego rezygnuje
    > z niego. W obu wypadkach zostaje nabity w butelkę. W pierwszym bo

    Zauważ, że w regulaminie ("Jak kupować?", "Formy płatności") nie ma
    wzmianki o możliwości odbioru osobistego, wiec nie rozumiem w czym problem.

    To ze ceny są różne, no cóż, może to nie jest najlepiej świadczące o tej
    księgarni, jednak, nie ma przepisu który nakazywałby identyczne ceny w
    sklepie i sklepie internetowym.
    Zresztą bystra osoba zauważy, że to sklep INTERNETOWY bo wszelkie
    informacje odnosza się do transakcji przeprowadzonych przez internet.
    Wiec nie mozna we wlasnych domyslach traktowac strony jako katalogu
    oferty ksiegarni-sklepu.

    Zreszta, nie jest to jedyna ksiegarnia, nikt nie nakazuje zakupow
    wlasnie w niej.

    pozdrawiam,
    Przemek O.