  • 21. Data: 2012-05-14 14:30:13
    Temat: Re: Rozliczanie hotelu w delegacji...
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    news:4fb0ed13$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...

    > Kiedy nastąpiła zmiana w rozliczaniu delegacji?
    > Czy nie przenosisz czasem przepisów
    > z delegacji zagranicznych na krajowe?

    Faktycznie za bardzo się chyba zasugerowałam tymi "eurami" i palnęłam
    bzdurę.
    Ale może niechcący wyprzedziłam projektowane zmiany ;-)
    http://www.poradopedia.pl/finanse-ksiegowosc-podatki
    /jak-rozliczyc-delegacje-krajowa-w-2012-r,2339.html

    N.

  • 22. Data: 2012-05-14 14:40:38
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w wiadomości

    > TA SAMA INSTYTUCJA RAZ ZAPLACIŁA 100, raz 50 i raz 70.

    Więc pytania lub pretensje do instytucji. Wykładnia jest tylko jedna, więc
    naprawdę trudno tutaj rostrzygnąć czym kierują się owe panie w księgowości,
    że im za każdym razem, w analogicznych sytuacjach, wychodzą różne kwoty do
    rozliczenia.

    > Więc nie twierdź, że "na pewno nie zapłaci 100", bo ZAPŁACIŁA.

    No ale co ja na to poradzę, że ktoś jest albo głupi albo ślepy skoro wrzuca
    w koszt wyjazdu służbowego nocleg towarzysza podróży swojego pracownika,
    narażając się przy tym na niepotrzebne problemy.

    N.

  • 23. Data: 2012-05-14 17:37:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, Nixe wrote:

    > "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w

    > Nie rozumiem przyznam szczerze :-O

    Ze względu na nieproporcjonalnosc ceny.
    Przyjmijmy 1. osoba: 150 zł, 2 osoby: 200 zł.
    Faktura: 2 osoby, 200zł, wydelegowana 1. osoba.
    Teraz wyjasnij na jakiej podstawie należy uznac zwrot kosztów
    oraz koszty uzyskania w wysokosci 150 zł a nie 100 zł.

    > Jeśli podano liczbę osób i jest ona większa niż liczba osób wydelegowanych,
    > to siłą rzeczy pracodawca pokrywa tylko taką kwotę, jaka odpowiada liczbie
    > osób wydelegowanych.

    No, jak wyżej - jak ja wyznaczy i na jakiej podstawie nie przez
    podzielenie ceny przez liczbę osób?
    Przezornie dodam, że ze względu na uwagę niżej powinnas rozważyć,
    czy ew. wspominanie o cenniku nie będzie "strzałem w stopę" ;)

    (sniadanie)

    > Ew. wypłaca dietę i pokrywa ją mimo wszystko,
    > traktując jednak jako NKUP (choć nie jestem pewna, czy fiskus mimo to się
    > takich rzeczy nie czepia).

    IMVHO nie ma podstaw do nieuznania takiego "pokrycia" za przychód
    pracownika (i opodatkowania po jego stronie), a skoro jest to
    opodatkowany "bonus", w roli premii za udział w delegacji, czyli
    zwyczajnego wynagrodzenia, to mam watpliwosci czy powinien być NKUP :)
    Gdzie się mylę?

    [...]
    > Jeśli nie będzie rozpiski osób na fakturze i całość pokryje pracodawca,
    > to rzecz jasna, że zaoszczędzi osoba towarzysząca.

    Nie liczac kantu na szkode pracodawcy rzecz jasna :]
    (jest jeszcze pytanie, czy pracodawca i ew. kontroler z UKS sprawdza
    cennik i co wtedy)

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2012-05-14 19:09:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl>

    > Zatem jeśli jest podana liczba osób, to płaci tylko proporcjonalnie do tej
    > ilości pracowników, jaką wydelegował.
    > Wydelegował 1 osobę, na fakturze za kwotę 100 EUR są 2 osoby, oddaje
    > pracownikowi tylko 50 EUR.

    Chyba o różnych rzeczach mowa. Pracownikowi należy się zwrot pieniędzy
    wyłożonych na zapłatę faktury. Jak za dwóch zapłacił to mu się za dwóch
    wypłaca bo przecież nie temu, który nic nie zapłacił.

  • 25. Data: 2012-05-14 19:15:04
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl>

> [...]
    > wrzuca w koszt wyjazdu służbowego nocleg towarzysza podróży swojego
    > pracownika, narażając się przy tym na niepotrzebne problemy.

    To przecież czym innym jest zwrot pieniędzy wyłożonych przez pracownika za
    fakturę wystawioną firmie a czym innym księgowanie kosztów wyjazdu.

  • 26. Data: 2012-05-14 19:41:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 14 May 2012, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl>

    > Chyba o różnych rzeczach mowa. Pracownikowi należy się zwrot pieniędzy
    > wyłożonych na zapłatę faktury.

    Jeszcze podstawę prawna podaj i będzie OK.
    Bo taka, ktora stwierdza ze pracownikowi należy się zwrot kosztów
    noclegu znam, takiej która by stwierdzała że "tyle ile wyłożył
    za zapłatę f-ry" nie.

    > Jak za dwóch zapłacił to mu się za dwóch
    > wypłaca bo przecież nie temu, który nic nie zapłacił.

    Ta....

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2012-05-14 21:18:20
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-14 19:09, John Kołalsky pisze:

    > Chyba o różnych rzeczach mowa. Pracownikowi należy się zwrot pieniędzy
    > wyłożonych na zapłatę faktury. Jak za dwóch zapłacił to mu się za dwóch
    > wypłaca bo przecież nie temu, który nic nie zapłacił.

    John, ale tu nie chodzi o dwóch pracowników, ale o pracownika i jego
    osobę towarzyszącą (która nie jest pracownikiem firmy).

    N.

  • 28. Data: 2012-05-14 21:20:48
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-05-14 19:15, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl>

    > To przecież czym innym jest zwrot pieniędzy wyłożonych przez pracownika
    > za fakturę wystawioną firmie a czym innym księgowanie kosztów wyjazdu.

    Ejże, chcesz powiedzieć, że jeśli przedstawię szefowi fakturę za pobyt
    mojej 4-osobowej rodziny na_mojej_służbowej_delegacji_,dajmy na to w
    Paryżu, to on zobowiązany będzie oddać mi całość wyłożonej przeze mnie
    kwoty za nocleg, a jak on to u siebie zaksięguje to już jego problem? ;-)

    N.

  • 29. Data: 2012-05-14 22:42:36
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl>

    > John, ale tu nie chodzi o dwóch pracowników, ale o pracownika i jego osobę
    > towarzyszącą (która nie jest pracownikiem firmy).

    Ale na fakturze nie masz, że osoba towarzysząca bo jakbyś miał mieć to na
    innej fakturze, więc tak czy siak kasę zwracasz a fakturę rozliczasz

  • 30. Data: 2012-05-14 23:43:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > Ale na fakturze nie masz, że osoba towarzysząca bo jakbyś miał mieć to na
    > innej fakturze, więc tak czy siak kasę zwracasz a fakturę rozliczasz

    Chcesz firmie "zwrócić kasę" tak bez papierka?
    Toż to przy kontroli skarbowej tragedia ;)

    Najzwyczajniej w swiecie na fakturze dokonuje się oznaczenia ile
    należy zwrócić pracownikowi (i dlaczego).
    Bez przekombinowywania.

    W żadnym razie nie oznacza to "poprawiania" faktury (tego robić
    nie wolno i nie ma mowy o "zamazywaniu" oryginalnej tresci,
    aby jasnosc była), ale "czesciowe zaliczenie w koszty" (co jak
    najbardziej wolno).
    Do pobrania pieniedzy za cała f-rę pracownik zwyczajnie nie
    ma (w takim przypadku) podstawy!

    pzdr, Gotfryd