    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 14 May 2012 17:37:49 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rozliczanie hotelu w delegacji...

    On Mon, 14 May 2012, Nixe wrote:

    > "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w

    > Nie rozumiem przyznam szczerze :-O

    Ze względu na nieproporcjonalnosc ceny.
    Przyjmijmy 1. osoba: 150 zł, 2 osoby: 200 zł.
    Faktura: 2 osoby, 200zł, wydelegowana 1. osoba.
    Teraz wyjasnij na jakiej podstawie należy uznac zwrot kosztów
    oraz koszty uzyskania w wysokosci 150 zł a nie 100 zł.

    > Jeśli podano liczbę osób i jest ona większa niż liczba osób wydelegowanych,
    > to siłą rzeczy pracodawca pokrywa tylko taką kwotę, jaka odpowiada liczbie
    > osób wydelegowanych.

    No, jak wyżej - jak ja wyznaczy i na jakiej podstawie nie przez
    podzielenie ceny przez liczbę osób?
    Przezornie dodam, że ze względu na uwagę niżej powinnas rozważyć,
    czy ew. wspominanie o cenniku nie będzie "strzałem w stopę" ;)

    (sniadanie)

    > Ew. wypłaca dietę i pokrywa ją mimo wszystko,
    > traktując jednak jako NKUP (choć nie jestem pewna, czy fiskus mimo to się
    > takich rzeczy nie czepia).

    IMVHO nie ma podstaw do nieuznania takiego "pokrycia" za przychód
    pracownika (i opodatkowania po jego stronie), a skoro jest to
    opodatkowany "bonus", w roli premii za udział w delegacji, czyli
    zwyczajnego wynagrodzenia, to mam watpliwosci czy powinien być NKUP :)
    Gdzie się mylę?

    [...]
    > Jeśli nie będzie rozpiski osób na fakturze i całość pokryje pracodawca,
    > to rzecz jasna, że zaoszczędzi osoba towarzysząca.

    Nie liczac kantu na szkode pracodawcy rzecz jasna :]
    (jest jeszcze pytanie, czy pracodawca i ew. kontroler z UKS sprawdza
    cennik i co wtedy)

    pzdr, Gotfryd