  • 151. Data: 2019-07-17 12:13:03
    Temat: Re: Resort cyfryzacji bierze się za kradzieże tożsamości
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:11, Wojtek pisze:

    > To ekspertyza.

    Powracamy do pytania - skąd wziąć próbki pisma?

    --
    Liwiusz

  • 152. Data: 2019-07-17 12:14:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:07, Liwiusz pisze:

    > Już lada moment fikcji nie będzie.
    > W samej fikcji nie było nic złego, pod warunkiem, że adres był poprawny.

    > Ależ nie, jest w kc. przepis o oświadczeniach woli, które wywołują
    > skutek nie tylko w razie doręczenia oświadczenia drugiej stronie, ale i
    > w sytuacji, kiedy adresat nie zapoznał się, ale "mógł się zapoznać".

    Tak, ale abuzywnym jest zapis, ze dwukrotnie awizowane pismo uważa się
    za skutecznie dostarczone. Kilka firm telekomunikacyjnych te zapisy
    musiały zmieniac, bo był wyrok wstawiający taką konstrukcję jako
    niedozwoloną. Po prostu tak działa poczta, zresztą sama przegrała
    proces, bo nie dostarczyła sobie przesyłki...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 153. Data: 2019-07-17 12:18:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:12, Liwiusz pisze:

    > Meldunek to tylko nazwa, może pozostać, tylko aby rzeczywiście można
    > było się meldować bez konieczności wykazywania się tytułem prawnym do
    > lokalu - tylko na podstawie oświadczenia o zamieszkiwaniu.

    wiesz adres korespondencyjny daje więcej możliwości, pozwoliłby np
    odbierać pocztę z sądu choćby w wirtualnych firmach na zasadzie skrytki
    pocztowej. Co miałoby pewien plus, jeśli osoba ta jest w sporze sądowym
    z innymi mieszkańcami tego samego domu/mieszkania. Dodatkowo zmiana
    nazwy spowoduje, że nie będą obowiązywać zapomniane w jakiś innych
    przepisach odwołania do tego tworu. Dzięki temu zrobiono by lepszą
    kwerendę przepisów przed zmianą i wprowadzono właściwe zmiany.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 154. Data: 2019-07-17 12:27:40
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:13, Liwiusz pisze:

    > Powracamy do pytania - skąd wziąć próbki pisma?

    Powracamy do odpowiedzi - od pozwanego.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 155. Data: 2019-07-17 12:31:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:27, Wojtek pisze:

    > Powracamy do odpowiedzi - od pozwanego.

    Co jeśli pozwany nie będzie chciał dać próbek pisma?

    --
    Liwiusz

  • 156. Data: 2019-07-17 12:58:11
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    IMHO to się nie sprawdzi, za duża skala i za duże jednostkowe koszty.
    Listonosz wchodzi do bloku 200 mieszkań i wrzuca ze 100 przesyłek i tak codziennie.
    Komornik będzie miał jedną przesyłkę do pięciu bloków.
    Nie zarobi na siebie - chyba, ze cennikowo doręczenie będzie bardzo drogie.
    I w bloku trudno przez zamknięte furtki, bramy, drzwi do klatek i drzwi do mieszkań
    ustalić, czy ktoś jest i nie odbiera (bo np.
    ukraińska gosposia sprząta lub bawi dzieci) czy może nikogo nie było, nie ma i nie
    będzie.
    I co mi powiedzą Twoi sąsiedzi o Liwiuszu spod piętnastki?
    BTW już było i zajmowali się tym dzielnicowi, tylko większości sędziów się nie
    chciało (tak mnie znalazła jakaś bardzo uparta
    asesorka - bo też ZUS pytała - gdy powód IMHO świadomie napisał dawno nieaktualny
    adres).
    No chyba, że następnym ruchem naszej waadzy będą mundury dla komorników (a niech
    noszą za karę, a co ;-))

    -----

  • 157. Data: 2019-07-17 13:10:00
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:31, Liwiusz pisze:

    > Co jeśli pozwany nie będzie chciał dać próbek pisma?

    Traktujemy to jako potwierdzenie, że podpis jest oryginalny.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 158. Data: 2019-07-17 13:13:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 lipca 2019 13:10:03 UTC+2 użytkownik Wojtek napisał:

    > Traktujemy to jako potwierdzenie, że podpis jest oryginalny.

    A nie prościej jako potwierdzenie oryginalności podpisu traktować brak sprzeciwu
    pozwanego- czyli tak jak jest teraz?

  • 159. Data: 2019-07-17 13:16:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 12:58, ąćęłńóśźż pisze:
    > IMHO to się nie sprawdzi, za duża skala

    Pożyjemy, zobaczymy.

    > i za duże jednostkowe koszty.

    120zł.

    > Listonosz wchodzi do bloku 200 mieszkań i wrzuca ze 100 przesyłek i tak
    > codziennie.
    > Komornik będzie miał jedną przesyłkę do pięciu bloków.

    Jak do jedną do pięciu?

> [...]
    > będzie.
    > I co mi powiedzą Twoi sąsiedzi o Liwiuszu spod piętnastki?

    Moi mnie widują, a co?

    --
    Liwiusz

  • 160. Data: 2019-07-17 13:17:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-07-17 o 13:10, Wojtek pisze:

    > Traktujemy to jako potwierdzenie, że podpis jest oryginalny.

    Czyli tak samo, jak milczenie i brak zarzutów po nakazie zapłaty, cbdu.

    --
    Liwiusz