  • 11. Data: 2010-02-13 21:56:41
    Temat: Re: Reklamacja telewizora - sprzedawca probuje wymusic naprawe zamiast wymiany
    Od: BoB77 <t...@g...com>

    > Data uchylenia: 2002-07-02, szukaj dalej.

    Doceniam. Dodam, ze w odpowiedzi na moje pismo sprzedawca napisal, ze
    skontaktuje sie ze mna w sprawie odbioru sprzetu. W zgloszeniu
    reklamacyjnym poprosilem o odebranie sprzetu co chyba nie jest
    niedozwolone.

    Prosze Cie, jesli umiesz pomoc to podaj mi podstawy prawne, ktore
    pomoga mi w zalatwieniu reklamacji lub przekonaja mnie ze sie myle i
    powinienem sie wycofac.
    Wystarczy, ze przed sprzedawca musze udowadniac ze mam racje.

  • 12. Data: 2010-02-14 09:05:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BoB77 pisze:

> [...]
    > powyżej10 kg, o dużych rozmiarach (np. dywanu o powierzchni ponad 3
    > m2, mebli), urządzeń oraz innych towarów wbudowanych lub
    > zainstalowanych na stale. W takim przypadku konsument powinien wskazać
    > miejsce. w którym towar się znajduje, a przyjmujący reklamację
    > powinien ustalić z konsumentem termin oględzin lub odbioru towaru
    > przez sprzedawcę, nie dłuższy niż 7 dni."
    >
    > Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 30 maja 1995 r.
    > (Dz.U. Nr 64, poz. 328) w sprawie szczegółowych warunków zawierania i
    > wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów.

    W obecnym stanie prawnym telewizor musisz dostarczyć na swój koszt, a
    jak reklamacja zostanie uznana, koszt zostanie zwrócony przez sprzedawcę.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-02-14 09:32:07
    Od: BoB77 <t...@g...com>

    On 14 Lut, 10:05, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    W obecnym stanie prawnym telewizor musisz dostarczyć na swój koszt, a
    > jak reklamacja zostanie uznana, koszt zostanie zwrócony przez sprzedawcę.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Co w takiej sytuacji zrobic? Zawiezc telewizor do sklepu i zazadac
    pokwitowania przyjecia mimo, iz zlozylem juz drugie pismo z prosba o
    wymiane?

    Poniewaz sklep ma swoj transport w pierwszym pismie napisalem, gdzie
    sprzet sie znajduje i poprosilem o kontakt celem odbioru lub
    uzgodnienia szczegolow dostawy. Sklep w odpowiedzi nie napisal mi
    jasno, ze odrzuca reklamacje bo nie dostarczylem sprzetu.

    Pozdrawiam,
    TB

  • 14. Data: 2010-02-14 09:37:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    BoB77 pisze:

    sz

    > Co w takiej sytuacji zrobic? Zawiezc telewizor do sklepu i zazadac
    > pokwitowania przyjecia mimo, iz zlozylem juz drugie pismo z prosba o
    > wymiane?

    Napisać reklamację jeszcze raz i złożyć ją razem z telewizorem.

> [...]
    > uzgodnienia szczegolow dostawy. Sklep w odpowiedzi nie napisal mi
    > jasno, ze odrzuca reklamacje bo nie dostarczylem sprzetu.

    I słusznie. Choć powinien pozostawić reklamację bez rozpatrzenia, bo
    nie była w ogóle złożona. Jedyne co zostało zrobione, to poinformowanie
    sprzedawcy o wadzie (co ma nastąpić do 2 miesięcy od wykrycia wady).
    Teraz czekamy na reklamację.

    W ogóle się dziwie, że tak oficjalnie do tego podchodzisz, a ustawy
    konsumenckiej nie przeczytałeś, a jest tam dokładnie napisane kto ma
    dostarczyć towar i kto za to płaci.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-02-14 09:38:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-14 10:32, BoB77 pisze:

    > Co w takiej sytuacji zrobic? Zawiezc telewizor do sklepu i zazadac
    > pokwitowania przyjecia mimo, iz zlozylem juz drugie pismo z prosba o
    > wymiane?

    Tak.

> [...]
    > uzgodnienia szczegolow dostawy. Sklep w odpowiedzi nie napisal mi
    > jasno, ze odrzuca reklamacje bo nie dostarczylem sprzetu.

    Ale Ty wcale nie złożyłeś reklamacji. :(
    Jeżeli Twoim obowiązkiem jest dostarczenie towaru do sklepu to tak długo
    jak go nie dostarczysz sklep się będzie bronił że owszem, informowałeś
    ich o problemach ale nie dałeś szansy na ich usunięcie. :(
    To, czy sklep ma transport czy nie to drugorzędna sprawa - mogą wykonać
    odpłatną usługę transportu telewizora albo i nie.
    A że wizerunek sklepu cierpi - cóż, ich ryzyko. :(

    --
    spp

  • 16. Data: 2010-02-14 09:50:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Arturo a...@g...com ...

> [...]
    > mozliwosci wyrwania kasy kiedy sa jeszcze dwa inne tryby zalatwienia
    > reklamacji.
    > Poniewaz negocjacje z firma zakonczyly sie fiaskiem - Rzecznik napisal
    > mi pozew ktory zlozylem sa sadu grodzkiego. Sedzina uznala ze firma
    > powinna mi wymienic buty pomimo ze wpisana byla opcja wymiany/zwrotu
    > kasy. Po otrzymaniu prawomocnego wyroku, odzyskanie nowego obuwia
    > zlecilem komornikowi.
    >
    > Wszystkie kroki i aspekty prawne zwiazane z reklamacja towaru z tyt.
    > niezg. z umowa reguluje ustawa w ktorej wszystko jest zapisane.

    jakis wiekszy sklep?
    Moze zeskanujesz "dla potomnosci" jako podpowiedz dokumenty (oczywiscie
    zakrywajac swoje dane)?

  • 17. Data: 2010-02-14 10:19:29
    Od: BoB77 <t...@g...com>

> [...]
    > odpłatną usługę transportu telewizora albo i nie.
    > A że wizerunek sklepu cierpi - cóż, ich ryzyko. :(

    Mam taki pomysl - zawioze telewizor i dolacze do niego pismo, ze o
    niezgodnosciach towaru z umowa poinformowalem pismem zlozonym dnia
    tego i tego (powolam sie na pierwsze zlozone pismo i dolaczego jego
    kopie) jednoczesnie proszac o przywrocenie do stanu zgodnosci poprzez
    wymiane sprzetu na nowy (powolujac sie na tresc ustawy).

    Czy bedzie to wlasciwie zlozona reklamacja?

    Sklep zapewne zaproponuje mi naprawe, bo to ich nic nie kosztuje.
    Wezwa serwis, serwis zabierze telewizor i przywiezie naprawiony (z
    lepszym lub gorszym skutkiem).

    Pozdrawiam,
    TB

  • 18. Data: 2010-02-14 11:19:56
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-02-14 11:19, BoB77 pisze:

> [...]
    > wymiane sprzetu na nowy (powolujac sie na tresc ustawy).
    >
    > Czy bedzie to wlasciwie zlozona reklamacja?

    Chyba tak, ale sklep pewnie za pierwszy dzień uzna moment w którym
    dostarczyłeś telewizor.

    --
    spp

  • 19. Data: 2010-02-14 11:21:17
    Od: BoB77 <t...@g...com>

    Prosze o informacje czy jesli zawioze wraz ze sprzetem wniosek
    nastepujacej tresci czy bedzie OK:

    Niniejszym przekazuje wadliwy towar (telewizor marki X o numerze
    seryjnym Y), o ktorego niezgodnosciach z umowa poinformowalem pismem
    zlozlonym dnia DD.MM.RR.

    Odpowiadajac na Panstwa pismo z dnia DD.MM.RR, informuje iz nie
    wyrazam zgody na Panstwa propozycje wykonania nieodplatnej naprawy.
    Na podstawie art. 8 ust.1 Ustawy z dnia 22 lipca 2002 roku o
    szczegolnych warunkach sprzedazy konsumentckiej oraz o zmianie Kodeksu
    Cywilnego, oraz art. 365 Kodeksu Cywilnego zadam doprowadzenia
    zakupionego towaru do stanu zgodnosci z umowa poprzez wymiane na nowy.

    Pisma zlozonego wczoraj chyba nie musze wycofywac. Zadalem w nim tego
    samego.

    Pozdr,
    TB