-
21. Data: 2008-06-12 10:05:57
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie...
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
gollum napisał(a):
> Kupiłem notebooka (w X.2007). W kwietniu nie chciał się włączyć.
btw. czy zdazylo Ci sie uzywac nieoryginalnego zasilacza?
j.
-
22. Data: 2008-06-12 10:14:20
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie...
Od: gollum <n...@u...pl>
> btw. czy zdazylo Ci sie uzywac nieoryginalnego zasilacza?
Nigdy. Notebook zawsze pracował tylko na zasilaczu HP.
-
23. Data: 2008-06-12 11:21:05
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie...
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
gollum napisał(a):
>> btw. czy zdazylo Ci sie uzywac nieoryginalnego zasilacza?
> Nigdy. Notebook zawsze pracował tylko na zasilaczu HP.
Pytam bo widzialem juz kilka modeli HP w ktorych wystepowal problem nie
wlaczania sie komputera. Zeby go uminac trzeba bylo wyjac i wlozyc
baterie.
j.
-
24. Data: 2008-06-12 12:33:45
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie...
Od: gollum <n...@u...pl>
> Pytam bo widzialem juz kilka modeli HP w ktorych wystepowal problem nie
> wlaczania sie komputera. Zeby go uminac trzeba bylo wyjac i wlozyc
> baterie.
Nie do końca jest to niewłączanie się. Dioda POWER się zapala,
wentylator zaczyna pracować, przy starcie nawet próbuje odczytać coś z
cd-romu, a matryca pozostaje czarna. Nawet jeśli za którymś razem uda
się odpalić bios (na zasadzie loterii, aczkolwiek udaje się to co 10-12
raz), to zwykle po kilku-kilkunastu sekundach matryca także "czernieje".
Nie jest to też problem z podświetleniem matrycy, bo w ogóle nie pracuje
dysk. Serwis testował notebooka na dysku systemowym (pomimo, że mój
oryginalny także mieli). Uszkodzenie dysku też wykluczam, bo po
podłączeniu go do innego kompa pracuje bez problemów.
-
25. Data: 2008-06-12 14:03:08
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: <s...@a...pl>
>> Zapewne stracisz gwarancję producenta. Coś za coś.
> A mogą w ten sposób postąpić?
Większość gwarantów ma zaznaczone, że aby skorzystać z gwarancji nikt poza
gwarantem nie może "pchać łap" do sprzętu. Oddając sprzedawcy z tytuły
niezgodności z umową oczekujez że otrzymasz sprzęt naprawiony. Jednak do
sprzedawcy nalezy wybór jak to zrobi. On może dać do naprawy np. dla pijanego
Zenka, bo on się na tym zna. A czy HP pozwoliło Zenkowi w gwarancji dokonywać
napraw? Nie. Zatem gwarancję stracisz.
-
26. Data: 2008-06-12 15:04:05
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: gollum <n...@u...pl>
> Większość gwarantów ma zaznaczone, że aby skorzystać z gwarancji nikt
> poza gwarantem nie może "pchać łap" do sprzętu. Oddając sprzedawcy z
> tytuły niezgodności z umową oczekujez że otrzymasz sprzęt naprawiony.
> Jednak do sprzedawcy nalezy wybór jak to zrobi. On może dać do naprawy
> np. dla pijanego Zenka, bo on się na tym zna. A czy HP pozwoliło Zenkowi
> w gwarancji dokonywać napraw? Nie. Zatem gwarancję stracisz.
A jeśli oddaję sprzęt z tytułu "niezgodności towaru z umową", a
jednocześnie nie wyrażam zgody na naprawę, tylko na wymianę? Bo wg
ustawy mam takie prawo... Poza tym nie upoważniłem Komputronika do naprawy.
-
27. Data: 2008-06-12 16:05:17
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
gollum napisał(a):
> A jeśli oddaję sprzęt z tytułu "niezgodności towaru z umową", a
> jednocześnie nie wyrażam zgody na naprawę, tylko na wymianę? Bo wg
> ustawy mam takie prawo... Poza tym nie upoważniłem Komputronika do naprawy.
A co konkretnie nie jest zgodne? Bo czym innym jest niezgodność a czym
innym żadanie naprawy usterki.
j.
-
28. Data: 2008-06-13 09:15:19
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie..
Od: gollum <n...@u...pl>
> A co konkretnie nie jest zgodne? Bo czym innym jest niezgodność a czym
> innym żadanie naprawy usterki.
Ale można poprzez naprawę doprowadzić do stanu "zgodności z umową".
-
29. Data: 2008-06-27 11:10:23
Temat: Re: Reklamacja, naprawa w serwisie...
Od: gollum <n...@u...pl>
> Kupiłem notebooka (w X.2007). W kwietniu nie chciał się włączyć.
> Wysłałem do serwisu producenta, po 14 dniach przyjechał z powrotem.
> Niestety, nadal uszkodzony. Odesłałem. Dziś wrócił. Uszkodzony. Nie mam
> siły się dalej bawić w kotka i myszkę, chcę oddać sprzęt i żądać zwrotu
> pieniędzy. Mogę? Na jakiej podstawie?
>
> Jeśli to w czymś pomoże, notebook jest marki HP.
I ciąg dalszy sprawy. Sprzedawca nie odpowiedział (nie ustosunkował się
do żądań) w ciągu ustawowych 14 dni. Co teraz?