  • 1. Data: 2008-06-09 09:53:30
    Temat: umowa o dzieło a kodeks pracy
    Od: Ł.S. <z...@g...com>

    Witam, mam nastepujace pytania:

    - Czy podpisując umowe o dzieło z pracodawca obowiazuje mnie kodeks pracy?
    Czy pracodawca może to jakoś w umowie o dzieło zawrzeć?

    Początek kodeksu pracy to art. 2. Pracownikiem jest osoba zatrudniona na
    podstawie umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej
    umowy o pracę.
    Czy umowę o dzieło też to dotyczy?

    - czy przy umowie o dzieło pracodawca może zarządać ode mnie umowy
    lojalnościowej a w niej np zapis "
    Zgodnie z art.100 § 2 pkt. 4 Kodeksu Pracy Pracownik zobowiązany jest do:

    "

    z góry dziekuję za odpowiedzi.

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 2. Data: 2008-06-09 09:57:53
    Temat: Re: umowa o dzieło a kodeks pracy
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-06-09, Ł.S <z...@g...com> wrote:

    > - Czy podpisując umowe o dzieło z pracodawca obowiazuje mnie kodeks pracy?
    > Czy pracodawca może to jakoś w umowie o dzieło zawrzeć?

    Nie.

> [...]

    > lojalnościowej a w niej np zapis "
    > Zgodnie z art.100 § 2 pkt. 4 Kodeksu Pracy Pracownik zobowiązany jest do:"

    Nie jesteś pracownikiem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-06-09 10:15:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał

    > Nie.

    Niech tylko spróbuje... oznaczać to będzie, że jest pracownikem, nie było to
    żadne dzieło tylko umowa o pracę. W związku z tym pracodawca musi opłacać
    składki, a za niezgłoszenie pracownika poniesie konsekwencje itp.

  • 4. Data: 2008-06-09 12:44:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ł.S. pisze:

    > - Czy podpisując umowe o dzieło z pracodawca obowiazuje mnie kodeks
    > pracy? Czy pracodawca może to jakoś w umowie o dzieło zawrzeć?

    Oczywiście, że nie.

    Wykonawca dzieła to wykonawca dzieła. Pracownik to pracownik.

    [ciach]

    > - czy przy umowie o dzieło pracodawca może zarządać ode mnie umowy
    > lojalnościowej a w niej np zapis "
    > Zgodnie z art.100 § 2 pkt. 4 Kodeksu Pracy Pracownik zobowiązany jest do:
    >
    > "

    Hehe - wtedy masz cwaniaczka w garści, bo tak na prawdę zawierasz umowę
    o pracę ze wszelkimi tego konsekwencjami dla pracodawcy - urlopy, ZUS,
    składki, ochrona zgodnie z KP :)

    Jakby fikał - tup-tup do sądu pracy o gość ma przerąbane...

  • 5. Data: 2008-06-09 14:29:39
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > składki, ochrona zgodnie z KP :)
    >

    > Jakby fikał - tup-tup do sądu pracy o gość ma przerąbane...

    Nie ma to jak najpierw wziąć kasę a potem podawać pracodawcę do sądu.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 6. Data: 2008-06-09 17:13:41
    Od: prefi <p...@g...pl>

    T pisze:

    > Nie ma to jak najpierw wziąć kasę a potem podawać pracodawcę do sądu.

    wolisz byc frajerem, nie brac kasy i dac sie kiwac? Twoj
    wybor... :(

  • 7. Data: 2008-06-09 17:43:23
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "prefi" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > wolisz byc frajerem, nie brac kasy i dac sie kiwac? Twoj wybor... :(

    Jest jeszcze prostsza metoda. Nie dać się kiwać i nie pracować dla takich
    ludzi.

    --
    andreas

  • 8. Data: 2008-06-09 19:43:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    T pisze:

    > Nie ma to jak najpierw wziąć kasę a potem podawać pracodawcę do sądu.

    Skoro lubisz dawać się, za przeproszeniem, dymać innym, to jest to twoja
    osobista preferencja.

  • 9. Data: 2008-06-09 19:44:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    andreas pisze:

    > Jest jeszcze prostsza metoda. Nie dać się kiwać i nie pracować dla takich
    > ludzi.

    To okantują jakiegoś innego frajera. Takich wyzyskiwaczy trzeba tępić.

  • 10. Data: 2008-06-09 20:26:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:484d3e53$1@news.home.net.pl T <...@t...warszawa.pl>
    pisze:

    > Nie ma to jak najpierw wziąć kasę a potem podawać pracodawcę do sądu.
    Jestem za.
    Tylko to nie pracodawca, a oszust.

    --
    Jotte