  • 1. Data: 2008-06-09 08:48:39
    Temat: Podatek z tytulu sprzedazy nieruchomosci
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    Witam
    "Podatku z tytulu sprzedazy nieruchomosci nie bedzie trzeba placic, gdy pieniadze
    uzyskane z tej sprzedazy podatnik w ciagu dwóch
    lat przeznaczy na inne cele mieszkaniowe."

    I odnosnie tego mam pytanie...
    Juz od roku buduje dom i mam juz niemal postawiony surowy otwarty plus zakupione
    wszystkie okna. Mam takze mieszkanie na sprzedaz.
    Pytanie jest czy jesli sprzedam to mieszkanie teraz to czy koszty poniesione do tej
    pory na budowe domu moge sobie odliczyc od
    podadku? Czy moze odliczac moge tylko to co kupilem po sprzedazy nieruchomosci ?

    pozdr.

  • 2. Data: 2008-06-09 08:59:09
    Temat: Re: Podatek z tytulu sprzedazy nieruchomosci
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz" napisał
    > "Podatku z tytulu sprzedazy nieruchomosci nie bedzie trzeba placic, gdy
    > pieniadze uzyskane z tej sprzedazy podatnik w ciagu dwóch lat przeznaczy
    > na inne cele mieszkaniowe."

    Oczywiście masz świadomość, że to obowiązywało do 2006 roku - tzn obejmie
    sprzedaż mieszkania/domu nabytego/zbudowanego przed 01.01.2007r. *)

> [...]
    > pory na budowe domu moge sobie odliczyc od podadku? Czy moze odliczac moge
    > tylko to co kupilem po sprzedazy nieruchomosci ?

    IMO tylko to co po sprzedaży (przecież jasno stoi "pieniadze uzyskane z tej
    sprzedazy"). Jeśli jednak kredytujesz budowę to jeśli zadeklarujesz
    przeznaczenie pieniędzy na spłatę tego kredytu i unikniesz podatku (pod
    warunkiem *)).

    BTW - nie obejmie Cię ulga meldunkowa? I mieszkanie posiadasz krócej niż 5
    lat?

  • 3. Data: 2008-06-09 20:38:03
    Od: "Mariusz" <s...@o...pl>

    > Oczywiście masz świadomość, że to obowiązywało do 2006 roku - tzn obejmie sprzedaż
    mieszkania/domu nabytego/zbudowanego przed
    > 01.01.2007r. *)

    mam to mieszkanie jakies 3 lata wiec sie zalapie

    > BTW - nie obejmie Cię ulga meldunkowa? I mieszkanie posiadasz krócej niż 5 lat?

    nie wiem czy mnie ta ulga obejmuje bo mam tam tylko czasowy meldunek
    mozliwe ze zona jest tam zameldowana na stale
    pozatym ta ulga idzie do likwidacji i ma pozostac tylko ulga po przeznaczeniu
    pieniedzy na cele mieszkaniowe