  • 1. Data: 2008-06-09 08:16:14
    Temat: Wymiana - zwrot towaru zakupionego w sklepie
    Od: <r...@n...pl>

    Witam,
    kupiłem telewizor (sobota) i okazało się dopiero w domu, ze jednak jest za
    duży. Czy mogę go zwrócić lub zamienić?
    chodzi o to czy przepisy dopuszczaja taką możliwość?

    I zamiana nie jest związana z przegraną Polaków ;)

    pozdrawiam
    rk

  • 2. Data: 2008-06-09 08:19:18
    Temat: Re: Wymiana - zwrot towaru zakupionego w sklepie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@n...pl pisze:
> [...]
    > duży. Czy mogę go zwrócić lub zamienić?
    > chodzi o to czy przepisy dopuszczaja taką możliwość?
    >
    > I zamiana nie jest związana z przegraną Polaków ;)

    Jeśli kupiłeś w normalnym sklepie (nie wysyłkowo), to nie możesz
    zwrócić, jeśli sprzedawca nie wyrazi na to zgody.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-06-09 08:21:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 09 czerwiec 2008 10:16
    (autor r...@n...pl
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g2ip1c$k12$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Witam,
    > kupiłem telewizor (sobota) i okazało się dopiero w domu, ze jednak jest za
    > duży. Czy mogę go zwrócić lub zamienić?

    Możesz.

    > chodzi o to czy przepisy dopuszczaja taką możliwość?

    Dopuszczają.

    oczywiście DOPUSZCZAJĄ nie oznacza WYMUSZAJĄ. To dobra wola sprzedawcy.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 4. Data: 2008-06-09 08:48:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > Dopuszczają.
    >
    > oczywiście DOPUSZCZAJĄ nie oznacza WYMUSZAJĄ. To dobra wola sprzedawcy.

    A który przepis to *dopuszcza*?

  • 5. Data: 2008-06-09 08:50:22
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik <r...@n...pl> napisał w wiadomości

    > chodzi o to czy przepisy dopuszczaja taką możliwość?

    Tylko jesli zgodzi sie sprzedawca. Chyba, ze kupowales na odleglosc [sklep
    internetowy np]

    HaNkA

  • 6. Data: 2008-06-09 09:33:41
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > A który przepis to *dopuszcza*?

    pewnie dopuszcza = nie zabrania
    zwrócić zawsze można - nie zawsze jednak można liczyć na zwrot gotówki ;)

  • 7. Data: 2008-06-09 09:34:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    >
    > Możesz.

    > Dopuszczają.
    >
    > oczywiście DOPUSZCZAJĄ nie oznacza WYMUSZAJĄ. To dobra wola sprzedawcy.

    Tristan, pisz po polsku, "odpowiednie daj rzeczy słowo" na miłość boską!

    Przepisy nie dopuszczają niczego w tym zakresie.
    Żeby prawo dopuszczało jakąś możliwość musi być najpierw jakaś
    regulacja, zakaz albo nakaz do którego owo "dopuszczenie" się odnosi.
    A nie ma takiego.

    Na tej samej zasadzie prawo "dopuszcza" abyś brał prysznic zamiast
    kąpieli w wannie i na odwrót.

    A możliwość zwrotu pełnowartościowego towaru zakupionego w sklepie
    istnieje na zasadzie braku regulacji.
    Nie jest opisane w przepisach, jak się strony umówią tak będzie, nie da
    się niczego na nikim wymusić, prawodawca się tym nie interesuje.

    Do całkiem co innego niż "dopuszczanie".

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2008-06-09 09:57:44
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.06.2008 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
    > pewnie dopuszcza = nie zabrania
    > zwrócić zawsze można - nie zawsze jednak można liczyć na zwrot gotówki ;)

    Jak już się tak czepiamy sformułowań... chcesz powiedzieć, że możesz
    zwrócić bez żadnych konsekwencji przy braku woli sprzedawcy przyjęcia
    zwrotu? :)

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2008-06-09 10:21:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Jak już się tak czepiamy sformułowań... chcesz powiedzieć, że możesz
    > zwrócić bez żadnych konsekwencji przy braku woli sprzedawcy przyjęcia
    > zwrotu? :)

    Można zostawić przed drzwiami i uciec ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 10. Data: 2008-06-09 12:29:41
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    r...@n...pl pisze:
    > Witam,
    > kupiłem telewizor (sobota) i okazało się dopiero w domu, ze jednak jest za
    > duży. Czy mogę go zwrócić lub zamienić?
    > chodzi o to czy przepisy dopuszczaja taką możliwość?

    Jak sprzedawca się zgodzi to możesz. Następnym razem zainwestuj w metrówkę.