  • Data: 2006-11-23 12:36:20
    Temat: Re: zwrot w ciągu 10 dni, czym grozić?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 23 Nov 2006, wombi wrote:
    [...cytując...]
    > aby mieć wszystkie uprawnienia konsumenckie, trzeba
    > -po pierwsze -kupować od przedsiębiorcy, a po drugie - zakupów dokonywać
    > jedynie jako osoba fizyczna na cele niezwiązane z działalnością gospodarczą

    Moim zdaniem jest to niedopuszczalne zawężenie.
    Przepis jest jasny, a jego egzekucja jak się obawiam..."polska".
    Czyli obawiam się że nawet jak ktoś przyniesie pod nos dowód że osoba
    *nie* prowadząca DG owszem, kupiła, ale są powody sądzić że używa tego
    co kupiła na cele ZAWODOWE to wszyscy będą robili wielkie oczy.
    :>

    > (faktury brane na konto firmy są więc wykluczone).

    Idzie o to, że nie tylko "na firmę".
    Zgodnie z prawem, jak ktoś od czasu do czasu np. odpłatnie kładzie
    boazerię to kupując młotek czy kilka metrów listew nie jest
    konsumentem, jak fotografuje (śluby czy cóś) to kupując aparat
    fotograficzny nie jest konsumentem itepe.
    Na mój gust "konsumenckość" bywa naciągana miejscami aż
    trzeszczy.

    pzdr, Gotfryd