  • 1. Data: 2006-11-23 09:10:25
    Temat: zwrot w ciągu 10 dni, czym grozić?
    Od: superatm <s...@n...pl>

    Odesłałem pewien towar do sprzedawcy wraz ze stosownym oświadczeniem o
    odstąpieniu od umowy kupna przez internet w ciągu 10 dni. Minął okres 14
    dni od wysyłki a przelewu/zwrotu pieniędzy dalej nie ma. Na co się
    powołać, aby wymusić dopełnienie przez sprzedawcę zobowiązań
    wynikających z kodeksu handlowego?

  • 2. Data: 2006-11-23 09:29:30
    Temat: Re: zwrot w ciągu 10 dni, czym grozić?
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "superatm" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    >. Minął okres 14 dni od wysyłki

    a skąd wiesz czy to pismo dostali i kiedy

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-23 09:33:15
    Od: superatm <s...@n...pl>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "superatm" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a skąd wiesz czy to pismo dostali i kiedy
    >
    > Pozdrawiam

    podczas rozmowy telefonicznej pracownik wziął moją paczkę do ręki i mnie
    poprawił nt. danych dot. przesyłki, więc ją miał w ręku na 100%.
    ponadto mam potwierdzenie nadania a zwrotu oficjalnie nie było
    (nieoficjalnie też nie:))

    wracając do pytania - na jaki urząd się powołać, aby zmiękła im rura.
    dodam, że ta firma sprzedająca na allegro, nie ma idealnej opinii w
    komentarzach, więc wolę się zabezpieczyć.

  • 4. Data: 2006-11-23 09:38:22
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Odesłałem pewien towar do sprzedawcy wraz ze stosownym oświadczeniem o

    Zakładamy ze masz dowód wysłania ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 5. Data: 2006-11-23 09:59:36
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > wracając do pytania - na jaki urząd się powołać, aby zmiękła im rura.
    > dodam, że ta firma sprzedająca na allegro, nie ma idealnej opinii w
    > komentarzach, więc wolę się zabezpieczyć.

    a kupiłes na Allegro ? bo jak tak to czasami możesz nie mieć prawa zwrotu

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2006-11-23 10:02:56
    Od: superatm <s...@n...pl>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "superatm" <s...@n...pl> napisał w wiadomości

    > a kupiłes na Allegro ? bo jak tak to czasami możesz nie mieć prawa zwrotu
    >

    > Pozdrawiam

    jeśli sprzedający występuje jako firma, to chyba nie ma odstępstw, poza
    tym sprzedający zamieścił stosowną informację na stronie "o mnie".

    ale tutaj akurat nie potrzebuje opinii, co można a co nie, a pytanie
    brzmi na jaki urząd się powołać w razie problemów - UOKiK? prokuratura
    (podchodzi, bo wystąpiły pewne fakty)? sąd konsumencki? co jeszcze?

  • 7. Data: 2006-11-23 10:08:48
    Od: "PAVEL" <p...@o...pl>

    Użytkownik "superatm" napisał
> [...]
    > dni od wysyłki a przelewu/zwrotu pieniędzy dalej nie ma. Na co się
    > powołać, aby wymusić dopełnienie przez sprzedawcę zobowiązań wynikających

    A jakie "zobowiązania" nakłada na sprzedawcę kodeks handlowy?

    --
    PAVEL

  • 8. Data: 2006-11-23 10:15:36
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > jeśli sprzedający występuje jako firma, to chyba nie ma odstępstw

    są - prawo zwrotu nie przysługuje, gdy towar nabyłes na licytacji - przeczytaj
    ustawe

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-11-23 10:17:11
    Od: superatm <s...@n...pl>

    PAVEL napisał(a):
    > Użytkownik "superatm" napisał
    >
    > A jakie "zobowiązania" nakłada na sprzedawcę kodeks handlowy?
    >
    > --
    > PAVEL

    kurde, 100 pytań do?
    zwrot pieniędzy ze względu na zwrot towaru zakupionego poza siedzibą
    firmy (wysyłkowo), który jest możliwy w ciągu 10dni.

    czy ktoś odpowie na moje pytanie?

  • 10. Data: 2006-11-23 10:17:44
    Od: superatm <s...@n...pl>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "superatm" <s...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > są - prawo zwrotu nie przysługuje, gdy towar nabyłes na licytacji -
    > przeczytaj ustawe
    >
    > Pozdrawiam

    kupiłem za pomocą "kup teraz"