  • Data: 2003-06-25 21:05:19
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie w ciąży - jak to jest?
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    | od soboty, musi byc ciaglosc

    Nie musi.

    | uzasadnionych
    Ciąża
    | brakujące

    Mogą, ale za te dni nie dostaniesz zasiłku chorobowego.

    czy lepiej zostawić

    | na zwolnieniu mozna byc 6 m-cy (za wyjatkiem tych, ktorym przysluguje 9)
    | w twoim przypadku trezba bedzie napisac wniosek do zus o przedluzenie na
    | kolejne 3 m-ce

    | bo
    |
    | przez pierwsze 35 dni pracodawca, potem zus (chyba ze w ciazy jest
    inaczej)

    | (...) tyle co moge podpowiedziec

    Za pierwsze 33 dni płaci pracodawca, później ZUS (lub nadal pracodawca, o
    ile zatrudnia powyżej 20 osób).
    Zasiłek chorobowy w czasie ciąży przysługuje w wys. 100%, czy premia będzie
    wliczana do podstawy to zależy od regulaminu premiowania.

    BTW wezwanie na badanie do orzecznika ZUS można dostać w dowolnym czasie.

    Andrzej K.