    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zus, wstrzymanie emerytury i troche zagmatwana sprawa
    Date: Thu, 28 Aug 2008 18:02:11 +0200

    On Tue, 26 Aug 2008, pitero wrote:

    > zupelnie nikt nie zna sie na tych sprawach (opis jak ponizej)?

    Nie zna.
    Ale oprócz pisania z dołu do góry :] może rozeznaj, czy przewiduje
    się możliwość składania korekt deklaracji?
    Na mój rozum powinna być możliwość zwykłego złożenia korekty.
    Nie pamiętam czy do deklaracji ZUS też stosuje się przepisy
    Ordynacji podatkowej (bo np. do płatności tak), ale prawdopodobnie
    należy wraz z korektą złożyć "informację" (zawierającą własnymi
    słowami sporządzony opis dlaczego jest składana korekta).

    IMVHO - *nie* :>
    Ale poprawienie *omyłkowo* wypełnionej deklaracji powinno być :)

    No i nie wiem, czy nie ma deklaracji pozwalającej zmienić ów powód
    "w trakcie" - bez korekty.

    Przejrzyj druki IPS - oni chyba komplet trzymają, więc powinien być
    odpowiedni dla takiej zmiany :)

    pzdr, Gotfryd