    From: Markus Sprungk <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: znowu ten rutkowski (detektyw)
    Date: Tue, 21 Mar 2006 22:35:27 +0100

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Tego nie wiem, czemu tak zrobił. Ale poszkodowany nie ma obowiązku
    > powiadamiania organów ścigania. Skoro wolał wynająć Rutkowskiego, to
    > już jego sprawa.

    A to co najmniej dziwne. Przecież finałem sprawy było powiadomienie
    Policji, więc po co ta cała szopka?

    > Jeśli to było publicznie dostępne miejsce, to takie zgody mieć nie
    > musiał. Przecież jak chcesz sobie nagrać kamerą Rynek w Krakowie i
    > Hejnał, to nie lecisz do sądu po zgodę. Zgoda taka była by wymagana,
    > gdyby próbował nagrywać miejsca, gdzie nie ma sam dostępu. Nie
    > przepisu zabraniającego nagrywanie obrazu w knajpie przykładowo.
    > Zwłaszcza, jak zapłacisz właścicielowi i w zamian za poniekąd darmową
    > reklamę pozwoli Ci poumieszczać kamery.

    Przecież to się działo w pokoju hotelowym, więc jakie niby miejsce
    publiczne?

    > Ależ do przeprowadzenia takiego zatrzymania nie musisz mieć żadnej
    > agencji.

    Na podstawie jakiego przepisu agencje mogą działać w podobny sposób jak
    Policja?

    > Znasz przepis zabraniający dokonania zatrzymania obywatelskiego w
    > sposób zorganizowany?

    Zdefiniuj pojęcie "zatrzymanie obywatelskie", proszę

    > A w czym gorsze jest TVN? Jej prawo. Równie dobrze mogła powiadomić
    > woźnego że szkoły obok. A co do Rutkowskiego, to trudno mi powiedzieć,
    > na ile te jego wyczyny są rzetelnie przedstawiane przez media, a na
    > ile są wyolbrzymiane dla reklamy. Bo przecież taki jest sens
    > upubliczniania tego.

    Właśnie

> [...]
    > osoby, która widząc tych gości od Rutkowskiego poprzebieranych za
    > NIN-JA atakujących w sumie pozornie niewinnego klienta w knajpie
    > zacznie do chłopaków Rutkowskiego strzelać, albo walić ich nawet
    > stołkiem po głowie. I w tym momencie Rutkowki obudzi siez przysłowiową
    > "ręką w nocniku". Oczywiście może próbować odeprzeć atak strzelając do
    > tamtego gościa, ale wówczas już bez ofiar z jednej lub drugiej strony
    > się nie obejdzie. A o ile jakieś tam naginanie prawa w celu
    > zatrzymania przestępcy ma szansę się uchować, to regularna strzelanina

    Bardzo słuszna konkluzja

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098