  • Data: 2020-08-09 10:26:50
    Temat: Re: zmieścisz się, śmiało
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Silver Dream !" napisał w wiadomości grup
    On 09/08/2020 08:52, J.F. wrote:

    >Pozwalać lub nie może kontrola. Kontroli nie ma na lotnisku od
    >22-giej. FIS nie wie co się dzieje na lotnisku - to nie ich działka.
    >Nawet gdyby skądś (nie wiem skąd ale załóżmy) wiedział co tam się
    >dzieje i chciał ostrzec (tylko tyle mu wolno) to nie za bardzo ma
    >możliwość nawiązania łączności radiowej z samolotem na ziemi w
    >Babimoście. Nie wiem na 100% jak jest na tym lotnisku ale
    >najzupełniej normalnym jest, że na ziemi ani samolot FISu ani FIS
    >samolotu nie usłyszy (nawet gdygy samolot ustawił radio na
    >częstotliwość FISu - tylko po co miałby to robić?).

    No czytasz - kontrola lotniskowa powiedziala, ze juz nie pracuje i
    kazala laczyc sie "z Poznaniem".
    Czy moze sami dzwonili do Poznania, zeby tej jednej zgody udzielic ...
    a raczej sprawe przekazac, bo lokalny kontroler "zakonczyl czynnosci"
    i nic juz nie moze zrobic.

    Naprawde z ziemi sie z FIS nie polaczy przez radio ?

    >Normalnie FIS przekazałby tę informację do kontroli a ta poprzez
    >TOWER danego lotniska może nie zezwolić na start. Problem, że od
    >22-giej kontroli nie ma. Kółko się zamyka.

    Wiec lokalna organizacje lotniska chyba jakos lotnisko ogarnelo, ale
    widac, ze system zadzialal, i uzgadniali cos wyzej ...

    J.