  • Data: 2020-08-09 13:29:33
    Temat: Re: zmieścisz się, śmiało
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.08.2020 o 09:23, Silver Dream ! pisze:

    > Pozwalać lub nie może kontrola. Kontroli nie ma na lotnisku od 22-giej.
    > FIS nie wie co się dzieje na lotnisku - to nie ich działka. Nawet gdyby
    > skądś (nie wiem skąd ale załóżmy) wiedział co tam się dzieje i chciał
    > ostrzec (tylko tyle mu wolno) to nie za bardzo ma możliwość nawiązania
    > łączności radiowej z samolotem na ziemi w Babimoście. Nie wiem na 100%
    > jak jest na tym lotnisku ale najzupełniej normalnym jest, że na ziemi
    > ani samolot FISu ani FIS samolotu nie usłyszy (nawet gdygy samolot
    > ustawił radio na częstotliwość FISu - tylko po co miałby to robić?).
> [...]

    Biorąc pod uwagę rodzaj lotu, brał bym jeszcze pod uwagę radary
    wojskowe, które mogły omieść okolicę i udzielić informację, ze nic tam
    nie lata. Nawet większe drony. To działa tak od 30~40 metrów w górę. Na
    niższym pułapie można w nocy założyć teoretycznie, że nic dużego nie
    powinno lecieć - małe rozwalimy. Ale to nadal nie jest latanie, tylko
    jakaś partyzantka. Tak, to można przerzucać grupę komandosów w trakcie
    wojny, a nie Prezydenta RP w czasie pokoju.

    --
    Robert Tomasik