  • Data: 2020-08-09 13:36:14
    Temat: Re: zmieścisz się, śmiało
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.08.2020 o 10:26, J.F. pisze:

    > No czytasz - kontrola lotniskowa powiedziala, ze juz nie pracuje i
    > kazala laczyc sie "z Poznaniem".
    > Czy moze sami dzwonili do Poznania, zeby tej jednej zgody udzielic ... a
    > raczej sprawe przekazac, bo lokalny kontroler "zakonczyl czynnosci" i
    > nic juz nie moze zrobic.

    Myślę, że mogli dzwonić. Skoro telefonem da się uzgodnić lot DRONa, to
    pewnie i samolotu. Co wcale nie oznacza, że jest to profesjonalne
    podejście. Teoretycznie powiedzmy wojsko sobie mogło ćwiczenia nocne w
    niekontrolowanej przestrzeni zrobić. Śmigłowiec LPR mógł lecieć. No i
    jakiś miłośnik lotniczej fotografii - powiedzmy z powietrza oglądający
    Prezydenta RP. W każdy z tych statków mogli się władować.

    > Naprawde z ziemi sie z FIS nie polaczy przez radio ?

    To moim zdaniem kwestia poboczna. Mogli nawet telefaksem. W każdym razie
    da się to w XIX wieku zrobić.

    > Wiec lokalna organizacje lotniska chyba jakos lotnisko ogarnelo, ale
    > widac, ze system zadzialal, i uzgadniali cos wyzej ...

    Weźcie pod uwagę, że to tylko 8 minut. Kontroler siedział na pewno do
    22:00. Jakby inteligentnie poprosili go o zgodę o 21:59, to by dostali i
    z pustego lotniska pewnie mogli pomarudzić te kilka minut ze startem.
    Ale pewnie nikomu do głowy nie przyszło, że oni naprawdę do 22:00 pracują.

    --
    Robert Tomasik