    From: Silver Dream ! <s...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.lotnictwo
    Subject: Re: zmieścisz się, śmiało
    Date: Sun, 9 Aug 2020 09:23:24 +0200
    <rgi01c$gve$1@dont-email.me> <5f2dc485$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <rgo5c9$u6p$1@dont-email.me> <5f2f9d27$0$536$65785112@news.neostrada.pl>

    On 09/08/2020 08:52, J.F. wrote:

    > Ale wie, bo dostal zgloszenie, ze ktos tam zamierza leciec bez radia ...
    > wiec nie pozwala na start z lotniska ?

    Pozwalać lub nie może kontrola. Kontroli nie ma na lotnisku od 22-giej.
    FIS nie wie co się dzieje na lotnisku - to nie ich działka. Nawet gdyby
    skądś (nie wiem skąd ale załóżmy) wiedział co tam się dzieje i chciał
    ostrzec (tylko tyle mu wolno) to nie za bardzo ma możliwość nawiązania
    łączności radiowej z samolotem na ziemi w Babimoście. Nie wiem na 100%
    jak jest na tym lotnisku ale najzupełniej normalnym jest, że na ziemi
    ani samolot FISu ani FIS samolotu nie usłyszy (nawet gdygy samolot
    ustawił radio na częstotliwość FISu - tylko po co miałby to robić?).
    Normalnie FIS przekazałby tę informację do kontroli a ta poprzez TOWER
    danego lotniska może nie zezwolić na start. Problem, że od 22-giej
    kontroli nie ma. Kółko się zamyka.