    From: "czarny.swierk" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zmiana adresu do doręczen w sądzie
    Date: Wed, 04 Nov 2009 07:16:41 +0100

    Dnia 04-11-2009 o 00:54:57 cyrena <e...@g...com> napisał(a):

    > witam!

    > poza tym, jak to jest z powiadamianiem o sprawach? czy sad musi
    > poinformowac wczesniej wezwanych swiadków o tym ze sprawa sie nie
    > odbedzie?

    Chyba już na tej liści było zadane podobne pytanie, nie pamiętam, czy była
    konkretna odpowiedź.
    Z doświadczenia wiem, że raz sąd potrafi wysłać skuteczne powiadomienie
    priorytetem nawet dwa dni przed rozprawą, innym razem olewa strony i nie
    powiadamia mając na to znacznie więcej czasu.

    czy sad zwroci mi pieniadze za podroz jesli bede przyjezdzac na
    > kazda sprawe? mimo ze ona sie nie odbedzie a ja nie zostane
    > powiadomiona?
    > mojej mamie powiedziano w sekretariacie ze skoro nie zostala
    > przesluchana mimo ze byla wezwana to nie zwroca jej kosztow.
    > prosze o konkrety, przepisy, ustawy czy cos w tym stylu. nie moge
    > sobie pozwolic na wyrzucanie pieniedzy w bloto a na to sie zanosi. jak
    > ukrócic sad w rujnowaniu mojego budzetu?

    Można skierować skargę wprost do sądu, albo do prezesa sądu.
    Twoje straty, to stracony czas, nerwy, pieniądze na znaczki. Zyski?
    Zaspokojona ciekawość, jak do tego odniosą przedstawiciele wymiaru
    sprawiedliwości. I być może w przyszłości będziesz otrzymywać
    powiadomienia.

    Można też skierować poskarżyć się Rzecznikowi Praw Obywatelskich. Jest
    telefon, formularz elektroniczny na stronie www., można wysłać listem.

    --
    pozdrawiam
    adam