  • Data: 2007-05-12 21:54:50
    Temat: Re: zgloszenie przestepstwa przez e-mail
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
    wiadomości news:f2446t$e5r$1@inews.gazeta.pl...

    > 1. Jezlei zglosze przestepstwo (czy podejrzenie) przez e-mail do
    > prokuratury, na podstawie doniesienia prasowego, czyli wtedy gdy nie bede
    > pokrzywdzonym, ani zadnym swiadkiem, ani tez nie beda mi z oczywistych
    > wzgledow znane zadne szczegoly poza tymi ktore przekaze to czy
    > procedura wymaga (i jak jest to w praktyce) wzywania mnie ? Czy tylko
    > dostane pisemka poczta informujace o poszczegolnych etapach sledztwa?

    Różnie z tym w skali kraju bywa, ale generalnie w znanych mi przypadkach
    Prokuratura poleca Policji zawiadamiającego przesłuchać. Po pierwsze po to,
    by się dowiedzieć, czy czasem czegoś więcej nie wie. po drugie, by go o
    treści art. 234 i 239 kk powiadomić.

    > 2. jezeli sprawa z punktu 1. trafia przed sad, czy normalnym jest ze
    > osoba zglaszajaca nie majaca nic wspolnego ze sprawa jest wzywana przed
    > sad? Jezlei nie to czy jezeli powiedzmy 'oskarzony' ubzdura sobie we lbie
    > ze zglaszajacy jest z wzechogarniacaego ukladu, to czy sad automatycznie
    > na jego zadanie wzywa taka osobe, czy rozpatruje taki wniosek i postepuje
    > logicznie oczywiscie
    > odrzucajac go bo nie ma zadnegoz wiazku ze sprawa ?

    Z zasady osoby, która nic nie wie, to się raczej przed sąd nie wzywa, bo i
    po co. Zawiadamiający stroną w sprawie również nie jest. W praktyce
    otrzymuje tylko pisemną informację o merytorycznym zakończeniu i tyle. Ale
    jeśli oskarżony sobie coś tam wyduma i przekona sąd, to wykluczyć wezwania
    nie można.