  • Data: 2005-09-18 23:19:50
    Temat: Re: zdjecia z fotoradaru
    Od: poreba <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    kam <#k...@w...pl#> niebacznie popelnil
    news:dgkltn$gsn$1@inews.gazeta.pl:

    > Brak odpowiednich dokumentów jest czynem zabronionym.
    > Zapomnienie jest zawinieniem, nieumyślnym - niezachowaniem
    > ostrożności wymaganej w danych okolicznościach (nie sprawdził
    > czy ma), mimo że sprawca mógł przewidzieć możliwość popełnienia
    > czynu.

    A piszesz:

    > Aby taki czyn zabroniony stał się wykroczeniem, konieczna jest
    > możliwość przypisania sprawcy winy

    Jednocześnie:

    > Ale wracając do udzielenia informacji - jeśli masz więcej
    > pojazdów, to trudno wymagać abyś sprawował bezpośrednią kontrolę
    > nad nimi w każdym momencie. ^^^^^^^^^^^^

    Przewidując możliwość popełnienia czynu nieudzielenia informacji,
    można tak zorganizować technicznie nadzór, by można było uniknąć,
    nawet nieumyślnego, zawinienia -> nieusdzielenia informacji.
    Czemu różnicujesz:
    "mógł sprawdzić czy ma dokumenty" z
    "mógł sobie zapisać komu powierzył pojazd"?

    > Prawo karne nie może wymagać rzeczy niemożliwych.
    Sugerujesz, że ewidencja przebiegu pojazdów jest niemożliwa?
    Pytałem przecież, o przypadek _błędnego_ wskazania.
    Co będzie w przypadku gdy na podstawie ewidencji właściciel wskaże
    Jana B. a na zdjęciu (wg zeznań policjantów, świadków itp.)
    będzie kobieta?

    IMHO przepis o "wskazaniu" jest durny, jednak nie jest,
    jak twierdzisz, normą niemożliwą do zrealizowania
    - w sensie, że właściciel z przyczyn obiektywnych nie może wskazać.

    --
    pozdro
    poreba