  • Data: 2005-09-19 05:37:52
    Temat: Re: zdjecia z fotoradaru
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    poreba napisał(a):
    > Przewidując możliwość popełnienia czynu nieudzielenia informacji,
    > można tak zorganizować technicznie nadzór, by można było uniknąć,
    > nawet nieumyślnego, zawinienia -> nieusdzielenia informacji.
    > Czemu różnicujesz:
    > "mógł sprawdzić czy ma dokumenty" z
    > "mógł sobie zapisać komu powierzył pojazd"?

    Jeśli mógł zapisać, to nie ma dyskusji. Chodzi mi o sytuację, w której
    samochódem dysponuje nie ten, który powinien zapisać (właściciel/posiadacz).

    > Sugerujesz, że ewidencja przebiegu pojazdów jest niemożliwa?

    Oczywiście że jest możliwa, tylko że ewidencję ktoś musi prowadzić. Nie
    zawsze jest możliwe by robił to właściciel. Niech pracownik nie dopełni
    nałożonego na niego obowiązku i winny ma być właściciel?
    Odpowiedzialność za czyny innych?

    > Pytałem przecież, o przypadek _błędnego_ wskazania.
    > Co będzie w przypadku gdy na podstawie ewidencji właściciel wskaże
    > Jana B. a na zdjęciu (wg zeznań policjantów, świadków itp.)
    > będzie kobieta?

    Wprowadził w błąd ;)

    > IMHO przepis o "wskazaniu" jest durny, jednak nie jest,
    > jak twierdzisz, normą niemożliwą do zrealizowania
    > - w sensie, że właściciel z przyczyn obiektywnych nie może wskazać.

    Nie twierdzę że jest niemożliwa do zrealizowania, twierdzę że zdarzają
    się sytuacje, w których bez winy właściciela nie może być zrealizowana.

    KG