  • Data: 2004-12-28 08:49:55
    Temat: Re: zasiedzenie a sprzedaz bez notariusza
    Od: bo <b...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wiesław wrote:

    [...]

    > Nie jestem pewien czy zasiedzenie biegnie. Jego warynkiem jest aby
    > posiadanie bylo samoistne a nie wiem czy z powodu tej umowy tak jest.

    takie mi w googlu wyskoczylo:

    "Absolutnie konieczne jest natomiast posiadanie samoistne, tzn. takie przy
    którym posiadacz traktuje siebie jak właściciela.
    Posiadanie samoistne najczęściej pojawia się przy tzw. nieformalnym nabyciu
    nieruchomości od właściciela , tzn. bez zachowania koniecznej w takim
    wypadku formy aktu notarialnego. Podobnie posiadaczami samoistnymi stają
    się spadkobiercy, którzy podzielili pomiędzy siebie spadek na podstawie
    umowy ustnej - w takim wypadku prawo również wymaga wizyty u notariusza lub
    w sądzie.
    Natomiast wykonywanie prawa własności w imieniu właściciela (posiadanie
    zależne) nigdy nie doprowadzi do zasiedzenia."

    Albo takie:

    "Posiadanie samoistne

    praw. zgodnie z art. 336 k.c. ten, kto rzeczą włada jak właściciel, jest
    posiadaczem samoistnym. O samoistności posiadania decyduje zatem zakres
    władztwa posiadacza. Posiadaczem samoistnym jest nie tylko właściciel, ale
    także np. nieformalny nabywca rzeczy, złodziej lub paser"

    > Jesli osoba podpisujaca wspomniana umowe wiedziala ze jest ona niewazna to
    > wiara byla zla, jesli nie wiedziala to wiara byla dobra.

    niedochowanie formy notarialnejjest traktowane z tegoco slyszalem jako
    wlasnie
    "zla wiara"

    Boguslaw