eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawozapisy w gwarancjiRe: zapisy w gwarancji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!no
    body
    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zapisy w gwarancji
    Date: Sun, 17 Apr 2005 08:19:40 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 34
    Message-ID: <s...@z...router>
    References: <4...@b...pl> <d3p6cg$qqt$1@news.onet.pl>
    <4...@b...pl> <q...@z...router>
    <4...@b...pl>
    NNTP-Posting-Host: cm141.omega225.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: galaxy.uci.agh.edu.pl 1113697770 94 218.186.225.141 (17 Apr 2005 00:29:30
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@u...agh.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 17 Apr 2005 00:29:30 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.7.4 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:291447
    [ ukryj nagłówki ]

    In article <4...@b...pl>, badworm wrote:
    > Marcin Debowski napisał(a):
    >> Jeśli reklamujesz z tyt. gwarancji i gwarant nie zobowiązał się do
    >> pokrycia kosztów transportu, jego zapewnienia lub naprawy w mejscu
    >> użytkowania, to choćby ważył i 2 tony musisz dostarczyć na koszt własny.
    > Się mówi trudno :-(
    >> A jesteś w świetle prawa konsumentem?
    >
    > Tak, kupiłem drukarkę jako osoba prywatna chociaż jednak na fakturę -
    > wolę mieć jako dowód zakupu coś bardziej trwałego niż świstek z drukarki
    > termicznej, który nie wiadomo kiedy wyblaknie :-/

    Nie ma znaczenia, że na fakturę. Jeśli jesteś konsumentem, to możesz
    reklamować z tyt. niezgodności z umową. Formalnie wygląda to tak, że do
    6ciu miesięcy, przyjmuje się, że wada tkwiła w produkcie w momencie
    sprzedaży (jeśli dłużej, sam musisz to udownic). Przepisy te stosuje się
    także dla rzeczy używanych, z tym że zawsze MZ pozostaje niepewność czy
    czasami zawierając umowę kupna na taką rzecz, konsument nie powinien się
    liczyć z faktem wystąpienia określonych usterek. Jeśli twierdzisz, że to
    istotna usterka (a tak to zrozumiałem) to pewnie nie powinien się z tym
    liczyć.
    W tym trybie reklamacji, sprzedawca pokrywa koszty transportu (jak już
    wczesnie chyba pisał kam).

    >> Mogą wymienić na używany (w końcu sprzedali używaną drukarkę). W przypadku
    >> gdy takowego nie będą mieli, pewnie zechcą faktycznie odstąpić od umowy,
    >> czyli zwrócą kasę.
    > Ok, dzięki. Czy po wymianie tego mogułu gwarancja zostanie przedłużona o
    > czas naprawy czy leci od nowa?

    To określaja warunki gwarancji :)

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1