    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zapisy w gwarancji
    Date: Sun, 17 Apr 2005 08:19:40 +0800

    In article <4...@b...pl>, badworm wrote:
    > Się mówi trudno :-(
    >
    > Tak, kupiłem drukarkę jako osoba prywatna chociaż jednak na fakturę -
    > wolę mieć jako dowód zakupu coś bardziej trwałego niż świstek z drukarki
    > termicznej, który nie wiadomo kiedy wyblaknie :-/

    Nie ma znaczenia, że na fakturę. Jeśli jesteś konsumentem, to możesz
    reklamować z tyt. niezgodności z umową. Formalnie wygląda to tak, że do
    6ciu miesięcy, przyjmuje się, że wada tkwiła w produkcie w momencie
    sprzedaży (jeśli dłużej, sam musisz to udownic). Przepisy te stosuje się
    także dla rzeczy używanych, z tym że zawsze MZ pozostaje niepewność czy
    czasami zawierając umowę kupna na taką rzecz, konsument nie powinien się
    liczyć z faktem wystąpienia określonych usterek. Jeśli twierdzisz, że to
    istotna usterka (a tak to zrozumiałem) to pewnie nie powinien się z tym
    liczyć.
    W tym trybie reklamacji, sprzedawca pokrywa koszty transportu (jak już
    wczesnie chyba pisał kam).

    To określaja warunki gwarancji :)

    --
    Marcin