  • Data: 2008-09-20 21:22:09
    Temat: Re: zapis testamentu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    j...@i...pl pisze:
    > OK!
    > nie dodalem ze wraz z obowiazkiem placenia tej pensji, syn otrzmalby
    > oczywiscie znaczny majatek;

    Cóż, można zostawić dziedziczenie ustawowe - wtedy ten małoletni też
    otrzymałby swój udział w tym znacznym majątku.

    A nawet w przypadku zapisania wszystkiego jednemu, reszcie spadkobierców
    należy się zachowek (50% tego, co by normalnie odziedziczyli minus
    darowizny; choć w tym przypadku jeśli nadal byłby małoletni i należy się
    2/3 tego, co by normalnie odziedziczył).

    Zakładam, że jest to zapis majątku komuś, a nie wydziedziczenie całej
    reszty (choć to też można obalić).

    > pytanie moje nadal jest aktualne i wazne dla mnie

    Czy klauzula w takiej postaci miałaby jakąkolwiek moc prawną - nie wiem,
    ale mocno wątpię.