  • Data: 2009-09-05 10:42:46
    Temat: Re: zaokrąglanie
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    uśmiechnięta_daria:D w <news:h7tetr$v2a$1@news.onet.pl>:

    > Owszem nie ma. Jest za to 20,01 zamiast 20,00. Od tego się zaczęło:)

    <q>
    Z czysto matematycznych zagadnień ustalonych przepisami podatkowymi
    polecam rozważyć zezwolenia na liczenie w przypadku liczenia "od
    brutta" (że przypomnę, z ustawowej definicji liczy się *od brutta*[1],
    to że przepisy pozwalają na liczeie *również* od netta to szczegół)
    - kwoty podatku "matematycznie", czyli 1/(1+stawka)*kwota netto
    - kwoty podatku od "urzędowo" zaokrąglonej wartości 1/(1+stawka)
    (jest w ustawie, dotyczy usług, ze sławetnym postawieniem na glowie
    rozdziału dostawy towarów i swiadczenia usług za pomocą "usługi handlu")
    -...i cóś jeszcze było, tylko zajarzyć nie mogę, gdzie to dawąło się
    zaokrąglić :)

    [1] to jest krytycznie ważne, jak okaże się, że ktoś nie doliczył VAT
    a powinien był.>

    Autor: Gotfryd Smolik
    <http://grupy-dyskusyjne.money.pl/re;sposob;liczenia
    ;vat,post,653539.html>

    Możesz sobie poszukać innych dywagacji na ten temat...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]