    From: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zamowienie publiczne - problem
    Date: Wed, 28 Jun 2006 08:04:55 +0200

    t...@g...com wrote:

> [...]
    > /nacialem sie/
    > w specyfikacji napisalem:
    >
    > tonery do drukarki HPLJ1100 - nowe
    >
    > i przyslali mi nowe ale nie oryginalne tzn. nie regenerowane -
    > dzwoniac do firmy skad mam drukarki dowiedaialem sie ze uzywajac te
    > tonery strace gwarancje
    > jak cos sie stanie
    >
    > radca prawny tej firmy napisal, ze toner nowy nie oznacza oryginalny
    > ale slowa oryginalny nie moglem uzyc bo by zglosili protest
    > teraz poszukuje jakies informacje - ustawy - opinie/wyroki arbitrów w
    > podobnych sprawach - czy macie moze cos takiego co by mi pomoglo

    Tu nie ma o co walczyć, masz towar zgodny z opisem.

    > moje pytanie jest takie:
    >
    > czy jesli towar ma byc zgodny ze specyfikacja i naszymi wymaganiami -
    > to czy towar nowy ale nieoryginalny ktory nie spelnia naszyxch
    > oczekiwan tj. nie ozey uzyc ttonerow bo stracimy gwarancje czy to jest
    > towar niezgodny z warunkami SIWZ?

    Przecież towar jest zgodny ze siwz, a to że nie spełnia waszych
    oczekiwań to już inna bajka

    > Czy macie moze jakies informacje na taki temat c\zym moglbym sie
    > podeprzec piszac jakies pismo do nich - powolac sie na jakas ustawee
    > etc???

    Na opisem przedmiotu zamówienia trzeba było się zastanowić przed
    wszczęciem postępowania. Skoro opisałeś, że chcesz dostać tonery nowe
    to dostałeś nowe i pozostaje za nie zapłacić. Jak byś napisał, że
    chcesz oryginalne, to też byś dostał np oryginalne tonery firmy Krzak
    (c)(R)
    Co do utraty gwarancji, jeśli zaistniałaby sytuacja (stwierdzona przez
    serwis, że uszkodzenie jest wynikiem stosowania innych tonerów niż
    producenta drukarki, bo np jeśli padnie zasilacz to co do tego ma
    stosowany toner??) to koszt takiej naprawy powinien pokryć producent
    owego tonera (przynajmniej większość z nich coś takiego oferuje)
    --
    Pozdrawiam AdamS