    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zaliczka, brak wykonania
    Date: Sat, 04 Sep 2010 22:44:58 -0500

    On 9/4/2010 4:31 PM, neoniusz wrote:
    > Na policji powiedziano, ze nalezy wyslac list z wezwaniem do zwrotu
    > zaliczki lub wykonania mebli. Podejrzewam, ze gosc i tak tego listu nie
    > odbierze, wiec jaki to ma sens?

    Bo tak nakazuje kodeks cywilny. wezwanie do wywiazania sie z umowy.
    Po dwoch tygodniach wyslesz mu nastepny, ze w zwiazku z nieywkonaniem
    przez niego umowy odstepujesz od niej i oczekujesz zwrotu zaliczki.

    > Jakie sa warunki skutecznego doreczenia
    > takiego pisma?

    takie, zeby mial mozliwosc zapoznania sie z nim.
    wysłanie listem poleconym uwazane jest za "manie" mozliwosc zapoznania
    sie z nim.
    zwykły tez jest ok, ale bedziesz miał kłopot z wykazaniem, że cokolwiek
    wysłałeś.

    > Bawic sie w pertraktacje czy od razu uderzyc do
    > prokuratury z 286 KK? Interesuje mnie szybkie odzyskanie pieniedzy (ok
    > 4000zl). Jak jeszcze mozna uprzykrzyc mu zycie na chwile obecna, tak aby
    > zmusic do zwrotu calej kwoty?

    zalezy ci na kasie czy na awanturze i włóczeniu się po sądach?
    narazie wyślił polecony.
    Potem, szczególnie jak masz wiecej takich osób, mozesz sie
    przespacerowac na policje.