    From: "bd" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zajecie konta bankowego
    Date: 6 May 2004 21:37:04 +0200

    > i zajmuje srodki np. mojego brata pochodzace z wynagrodzenia? przeciez nie
    > mam z nim wspolnoty majatkowej !?
    > a jezeli tylko srodki wplywajace na moje nazwisko to co z "zasileniem konta'
    > przez osoby trzecie?

    pozwole sobie wyjasnic Ci dlaczego komornik ma prawo do zajecia calego
    konta wspolnego, tzn tego wszystkiego co nie jest wolne od zajecia wg
    przepisow prawa bankowego.

    jezeli jestes wspolposiadaczem konta wspolnego na rownych prawach to masz
    dostep do pelnej kwoty zgromadzonej na rachunku. mozesz dysponowac srodkami
    do wysokosci salda. nie musisz pytac drugiej osoby aby wydac dyspozycje
    w banku. mozesz samodzielnie pod nieobecnosc drugiego wspolposiadacza
    dysponowac wszystkimi zgromadzonymi srodkami. tak? tak wlasnie to wyglada.

    co to oznacza? ze masz prawo do calej zgromadzonej na koncie kwoty i mozesz
    z nia zrobic co chcesz i bedzie to zgodne z prawem. jesli komornik zajmuje
    konto na rzecz Twoich dlugow to zajmuje cala wymagana kwote (poza ta wolna
    od zajecia wg prawa ;]) konto jest wspolne, ale Ty masz prawo do calego konta
    jako wspolposiadacz wiec komornik zajmuje to Twoje prawo i tym samym zajmuje
    pieniadze, ktore pewnie zostaly wplacone przez Twojego brata.

    jesli brat nie ma dlugow to mogles np. zostac jedynie pelnomocnikiem ogolnym
    do konta i komonik nie mogl by zajac konta na rzecz Twoich zobowiazan bo
    wlascicielem byl by brat a Ty tylko pelnomocnikiem. ale mialbys mozliwosc
    korzystania z pieniedzy.

    na drugi raz musisz sie zastanowic jakie konto zakladasz i na jakich prawach.
    mam nadzieje, ze teraz juz rozumiesz jak to dziala.

    pozdr.
    marcin