  • 1. Data: 2004-05-05 19:29:34
    Temat: zajecie konta bankowego
    Od: "lens" <m...@g...pl>

    czy komornik chcacy sciagnac naleznosci z osoby A moze zajac wspolne konto
    (i zgromadzone srodki) zalozone przez osobe A i jego brata osobe B (wspolne
    konto)?

    Maciej

  • 2. Data: 2004-05-05 21:00:57
    Temat: Re: zajecie konta bankowego
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    lens wrote:

    > czy komornik chcacy sciagnac naleznosci z osoby A moze zajac wspolne konto
    > (i zgromadzone srodki) zalozone przez osobe A i jego brata osobe B (wspolne
    > konto)?

    tak

  • 3. Data: 2004-05-05 22:07:28
    Od: "PAwel" <pgoralsk@wp_niechcespamu.pl>

    Uzytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisal w wiadomosci

    > tak

    Podstawa tak kategorycznej opinii?

  • 4. Data: 2004-05-05 22:15:39
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Twarde Prawo ale Prawo!

  • 5. Data: 2004-05-06 17:36:08
    Od: "lens" <m...@g...pl>

    i zajmuje srodki np. mojego brata pochodzace z wynagrodzenia? przeciez nie
    mam z nim wspolnoty majatkowej !?
    a jezeli tylko srodki wplywajace na moje nazwisko to co z "zasileniem konta'
    przez osoby trzecie?

    maciek
    Uzytkownik "sg" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

  • 6. Data: 2004-05-06 19:37:04
    Od: "bd" <b...@o...pl>

> [...]
    > mam z nim wspolnoty majatkowej !?
    > a jezeli tylko srodki wplywajace na moje nazwisko to co z "zasileniem konta'

    pozwole sobie wyjasnic Ci dlaczego komornik ma prawo do zajecia calego
    konta wspolnego, tzn tego wszystkiego co nie jest wolne od zajecia wg
    przepisow prawa bankowego.

    jezeli jestes wspolposiadaczem konta wspolnego na rownych prawach to masz
    dostep do pelnej kwoty zgromadzonej na rachunku. mozesz dysponowac srodkami
    do wysokosci salda. nie musisz pytac drugiej osoby aby wydac dyspozycje
    w banku. mozesz samodzielnie pod nieobecnosc drugiego wspolposiadacza
    dysponowac wszystkimi zgromadzonymi srodkami. tak? tak wlasnie to wyglada.

    co to oznacza? ze masz prawo do calej zgromadzonej na koncie kwoty i mozesz
    z nia zrobic co chcesz i bedzie to zgodne z prawem. jesli komornik zajmuje
    konto na rzecz Twoich dlugow to zajmuje cala wymagana kwote (poza ta wolna
    od zajecia wg prawa ;]) konto jest wspolne, ale Ty masz prawo do calego konta
    jako wspolposiadacz wiec komornik zajmuje to Twoje prawo i tym samym zajmuje
    pieniadze, ktore pewnie zostaly wplacone przez Twojego brata.

    jesli brat nie ma dlugow to mogles np. zostac jedynie pelnomocnikiem ogolnym
    do konta i komonik nie mogl by zajac konta na rzecz Twoich zobowiazan bo
    wlascicielem byl by brat a Ty tylko pelnomocnikiem. ale mialbys mozliwosc
    korzystania z pieniedzy.

    na drugi raz musisz sie zastanowic jakie konto zakladasz i na jakich prawach.
    mam nadzieje, ze teraz juz rozumiesz jak to dziala.

    pozdr.
    marcin

  • 7. Data: 2004-05-06 19:48:39
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    juz ustalilismy, ze moze zajac, ale sprawdz jaka kwote zajal i ile jest
    pieniedzy na koncie w momencie zajecia? jesli na rachunku bankowym jest
    mniej niz 3 x "srednia krajowa" (czyli okolo 7000 pln) to komornik nie
    moze niczego zajac i bank musi Wam te pieniadze wyplacic informujac
    komornika o tym. no i od tego momentu niech Twoj brat nie wplaca nic na
    to konto.

    pozdr.
    marcin

  • 8. Data: 2004-05-06 19:57:28
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "bd" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mniej niz 3 x "srednia krajowa" (czyli okolo 7000 pln) to komornik nie
    > moze niczego zajac i bank musi Wam te pieniadze wyplacic informujac

    rachunek bankowy komornik wyczyści do zera
    jeśli jest to rachunek oszczędnościowy to obowiązuje kwota wolna od zajęcia
    w wysokości 3*średnia krajowa
    art 56 prawa bankowego

  • 9. Data: 2004-05-06 20:04:41
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > rachunek bankowy komornik wyczyści do zera

    bank musi w ciagu 7 dni powiadomic komornika o przeszkodach.

    > jeśli jest to rachunek oszczędnościowy to obowiązuje kwota wolna od zajęcia
    > w wysokości 3*średnia krajowa
    > art 56 prawa bankowego

    wlasnie zakladam, ze oszczednosciowy (ROR) skoro pensja na to konto wplywa.

    a dlaczego napisales to samo co ja? ze 3 x sr. kraj. itd.? hmmm? :)
    zwyczaj nakazuje nie powielac tego, co juz zostalo napisane w danym
    watku :)

    pozdr.
    marcin

  • 10. Data: 2004-05-06 21:12:38
    Od: f...@o...pl

    > rachunek bankowy komornik wyczyści do zera
    > jeśli jest to rachunek oszczędnościowy to obowiązuje kwota wolna od zajęcia
    > w wysokości 3*średnia krajowa
    > art 56 prawa bankowego

    hej kolego mam do ciebie jedno pytanie , z kontekstu twojej rady dla kolegi
    ktoremu komornik zawraca tylek zajeciem konta wspolnego , wynika ze jezeli mam
    rachunek w banku na ktorym jest zdeponowana kwota np 6000 pln i przylazi
    komornik po mandacik za 100 plus koszty egzekucji to moze mnie w dupe pocalowac
    , a bank mu powie "wara od pieniedzy mojego klienta" dobrze zrozumialem?
    czy twoim zraniem jest roznica czy mam ROR , konto lokacyjne czy inny nieROR?