  • Data: 2008-04-28 22:11:50
    Temat: Re: żądanie zapłaty po 5 latach c.d.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Pomówienie? Jako przestępstwo za wpisanie na listę dłużników?
    > Zakładając, że wierzytelność istnieje, to oczywiście taki wpis nie jest
    > pomówieniem, podobnie jak grożenie takim wpisem.

    Zakładając, że istnieje demon Maxwella, możliwe byłoby skonstruowanie
    perpetuum mobile ;->

    Jak dla mnie skoro do przedawnienia rzekomej należności nikt się o nią
    nie upomniał, oznacza to, że została ona zapłacona, a teraz ktoś próbuje
    od byłego klienta coś wyłudzić.

    [ciach]

    > Nie ma czegoś takiego jak dowód, że nie zapłacił. Wierzyciel
    > oświadcza, że wpłaty nie otrzymał i to na dłużniku ciąży obowiązek
    > wykazania, że jest inaczej.

    Tylko do chwili przedawnienia.

    > Zresztą przeprowadzenie dowodu "braku zapłaty" byłoby praktycznie
    > niewykonalne. Trzeba by przedstawić wyciąg z konta za ostatnie X lat , i

    To już problem głąba, któremu rzekomo nie zapłacono i który przez tyle
    lat się nie upomniał.

    Jak dla mnie oczywiste jest, że skoro czekał aż tyle lat, to mu tych
    pieniędzy nie brakowało. Ergo - należność była uiszczona.

    Inaczej byłby jakiś wyrok i tytuł egzekucyjny. A nie tylko "słowo
    honoru" jakiegoś cwaniaczka.

    [ciach]

    > Na szczęście w praktyce poprzestaje się na tym, że wierzyciel
    > stwierdza ustnie lub pisemnie brak zapłaty.

    "Na szczęście" dla oszustów z różnych podejrzanych firemek
    windykacyjnych, którzy skupują rzekome należności i po upłynięciu
    przedawnienia, kiedy już praktycznie nikt nie ma żadnego "kwitka",
    usiłują wyłudzić rzekomo nie zapłaconą należność.