  • Data: 2005-02-08 10:20:06
    Temat: Re: zaatakował mnie pies
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakie to dziwne... a na murze jednego z budynków Gdańskiej Akademii
    > Medycznej jest tablica z informacją...

    W Katyniu przez wiele lat była tablica z informacją o oficerach "zamordowanych
    przez niemiecko-faszystowskich okupantów jesienią 1941 roku". Mam zdjęcie tej
    tablicy zrobione w 1976 r.

    > A poniżej fragment artykułu dr Zbigniew Kamińskiego, zamieszczonego w
    > biuletynie AMG z maja 2002. [...]
    > Fakt doświadczalnej produkcji tego mydła potwierdził oficjalnie (komunikat dla

    Poniżej jest tekst ze strony IPN-u: Gdynia, dnia 29 kwietnia 2004 r.
    "Po podjęciu śledztwa z zawieszenia w dniu 26.09.2002 r. przez Oddziałową
    Komisję w Gdańsku podjęto intensywne działania mające na celu wyjaśnienie
    wszystkich istotnych okoliczności sprawy. Uznano, iż warunkiem jednoznacznego
    potwierdzenia lub obalenia hipotezy o produkcji &#8222;mydła&#8221; jest jego
    odnalezienie,
    potwierdzenie pochodzenia i poddanie badaniom celem ustalenia składu
    chemicznego". (http://www.ipn.gov.pl/)

    No i teraz pytanie: skoro w 2002 r. Kulesza potwierdził oficjalnie produkcję,
    to po co te "intensywne działania" dwa lata później? Z tekstu jasno wynika, że
    po dwóch latach jeszcze są wątpliwości, mimo oficjalnego komunikatu dla PAP.

    Ale mnie chodziło o co innego. Otóż jak pamiętam ze szkoły, chodziło o
    produkcję przemysłową i wykorzystanie tego produktu. Nikt nie neguje, że w
    trakcie różnych eksperymentów (czy raczej pseudoeksperymentów) zostało czy
    mogło zostać pozyskane mydło, ale od takich eksperymentów do masowej produkcji
    droga jest daleka.

    Pozdrawiam

    Czapla