  • Data: 2008-08-29 13:19:10
    Temat: Re: za długo otwarty sklep
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Aug 2008, Herald wrote:

    > Czy przypadkiem Osp nie jest 'organizacją non-profit"?

    Tak z ciekawości - czy to pytanie jakoś wiąże się z pozostałymi?
    Czyli:

    > Możecie prowadzić działalność gospodarczą?
    > Rozliczacie się CITem?
    > Opłacacie koncesję za sprzedaż alkoholu?

    ...bo w "organizacjach" się nie wyznaję, ale z przepisów podatkowych
    mi wychodzi, że słuszność pozostałych pytań nie jest skorelowana
    z organizacją "społecznie pożyteczną" ani "non-profit" - po prostu
    "przychód zostaje przeznaczony na cele statutowe" i już.
    Mowa o CIT (trzeba rozliczyć, ale się nie płaci, o ile rzecz
    jasna "przychód zostanie przeznaczony..."), pewnie koncesję
    trzeba opłacić.

    Ale - wracając do pytania - czy non-profit wyklucza prowadzenie DG?
    Nie oglądałem w przepisach, ale zawsze wydawało mi się że nie,
    AFAIR JKM gdzieś brał tę konstrukcję na tapetę (jako przykład
    popieranej przez państwo nieuczciwej konkurencji gospodarczej).

    Bynajmniej NIE sugeruję, że miałoby to zwalniać od obowiązków
    REJESTRACYJNYCH (zgłoszenia prowadzenia DG, uproszczonego
    rozliczania CIT itepe)! Z pozostałymi pytaniami się zgadzam
    (a raczej tym, co sugerują :))

    pzdr, Gotfryd