  • Data: 2008-08-29 13:31:55
    Temat: Re: za długo otwarty sklep
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisal:
    > Ale - wracając do pytania - czy non-profit wyklucza prowadzenie DG?
    > Nie oglądałem w przepisach, ale zawsze wydawało mi się że nie,
    > AFAIR JKM gdzieś brał tę konstrukcję na tapetę (jako przykład
    > popieranej przez państwo nieuczciwej konkurencji gospodarczej).

    Bo to jest nieuczciwa konkurencja. Ostatnio na pl.sci.fizyka
    zadalem kilka niewygodnych pytan dotyczacych FNP, ktora tamze
    jest lansowana jako pozarzadowy cud swiata. Niestety, cud ten
    zostal ufundowany na kasie likwidowanego na poczatku lat
    dziewiecdziesiatych funduszu postepu technicznego, przerzuconej
    nastepnie do fundacji pozostajacej poza kontrola budzetowa.
    Kwota byla niebagatelna, bo liczac w OBECNYCH zlotowkach
    bylo to 95 milionow zlotych. Odnies to do owczesnej sily
    nabywczej. Nastepnie po roku 2000 zostala zasilona 2% odpisem
    z prywatyzacji panstwowych przedsiebiorstw - w dalszym ciagu
    kasa wyplywa z budzetu do fundacji pozarzadowej. Fundacja
    zarabia na operacjach finansowych zwolnionych z podatku -
    jest to de facto dotacja. No i zostalem na grupie tym zlym,
    ktory zadaje wredne i niewygodne pytania. Oczywiscie kontrargumenty
    byly tylko ad personam, nic merytorycznego.

    A ja tylko zadalem pytanie, gdzie moge sie zglosic po podobna
    bezzwrotna kase na rozruch wlasnej ewentualnej fundacji.
    Szczytne cele wymysle niedlugo ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek